Acum o luna am incetat activitatea la o companie la care lucram de 4 ani. La cateva zile dupa incetarea activitatii am solicitat departamentului HR o copie a decizie de incetarea a activitatii si o adeverinta care sa cuprinda veniturile realizate lunar pe perioada lucrata acolo. Nici pana in momentul de fata nu am primit documentele solicitate si nici la mailuri nu doresc sa imi raspunda.
Ce pot face in aceasta situatie?
Trimeteti o cerere, in acest sens, printr-o scrisoare cu confirmare de primire.
Trebuie sa va raspunda in 30 de zile. (In cerere specificati clar adresa la care sa va raspunda)
1. Din Codul muncii: Art.34
...
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
... Art.40
...
(2) Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:
...
h) sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului;
... Art. 260
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
...
b) incalcarea de catre angajator a prevederilor art. 34 alin. (5), cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei;
...
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.
2. Asadar adresati-va cu o sesizare la ITM sa aplice legea , sa-l sanctioneze pe angajator si sa-l oblige sa va elibereze adeverinta.
Adeverinta somaj
amrita950
Buna ziua,
Am lucrat la o societate , iar in urma restrangerii de activitate am fost concediata. Aveam doar 11 luni lucrate la soc respectiva, dar inainte de ... (vezi toată discuția)