Buna seara,
Sunt medic (vechime 31 de ani) si lucreaz la o firma particulara. Am solicitat, in mai multe randuri (incepand cu iulie 2010), copie dupa cartea de munca si adeverinta care sa atesta calitatea de salariat dar nu am primit raspuns la nici una din cele doua solicitari. In ultima vreme nu mai vor sa dea nici nr. de inregistrare la cererile noastre. Va rog sa-mi spuneti daca exista articol de lege sau articol din codul muncii care sa-l oblige la eliberarea actelor solicitate de angajati.
HG 500/2011
Art.8 (3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Cartea de munca trebuia sa va fie eliberata, inscrierile in ea au incetat la 31 dec. 2010. Mergeti la ITM pentru ea.
1. HG nr.500/2011 intra in vigoare de la 01.08.2011.
2. Art.7 alin.3 din HG nr.161/2006 si art.34 alin.5 C.mun. prevad aceasta obligatie a angajatorului.
3. Incalcarea de catre angajator a prevederilor art. 34 alin. (5) C.mun. este sanctionata cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.
In cazul refuzului de a va elibera adeverinta , puteti sesiza ITM-ul si/sau Inspectia Muncii.