avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 192 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Imi pierd pensia de urmas de erou martir daca ma ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Imi pierd pensia de urmas de erou martir daca ma angajez cu carte de munca?

Buna ziua! sunt noua pe acest forum si sper ca nu incalc vreo regula a acestui forum asa de la inceput. am si eu o mare nelamurire. beneficiez de o pensie de urmas de erou martir de pe urma tatalui meu care a murit in Revolutia din 1989. acum sunt studenta in anul II si as vrea sa stiu daca exista riscul sa pierd pensia in situatia in care m-as angaja cu carte de munca sau contract. am citit legea pensiilor , stiu ce drepturi imi revin, insa nu se mentioneaza nicaieri situatia in care m-as angaja , ce se intampla cu pensia. exista vreo lege speciala care sa reglementeze aceste lucruri?Va multumesc anticipat! astept raspunsurile dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:56, 3 August 2008
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie - art.94 alin.2 din Legea nr.19/2000
Art. 92 din Legea 19/2000: Plata pensiei de urmas se suspenda in luna urmatoare celei in care beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie sau la data la care copilul urmas nu mai indeplineste conditiile prevazute la art. 66 lit. b), respectiv daca nu isi mai continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani si c), respectiv dacă nu se mai află într-o stare de invaliditate.