avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 499 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie de urmas

Buna ziua !

Daca vreau sa ma angajez cu CM sau sa lucrez ca PFA mi-as putea pastra pensia de urmas, de 443 RON ?
Exista vreun prag minim de salariu care pot sa il iau, ca sa pot sa beneficiez de pensie ?
Mentionez ca posed si certificat de handicat de gr.2, de pe urma caruia primesc o indemnizatie de 230 RON
Nu stiu cat de seriosi sunt agajatorii, de aceea doresc sa incerc sa mi le pastrez pe amandoua.
Mai am o intrebare: sunt obligat sa anunt angajatorul ca am certificat de handicap de gr.2 ? Am vreo facilitate fiscala in caz de sunt angajat cu CM? Dar in cazul unui PFA ?

Astept un raspuns cat mai rapid.
Va multumesc anticipat.


Ultima modificare: Luni, 4 Octombrie 2010
bmihai, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:34, 5 Octombrie 2010
legea 19/2000
Art. 94. - (1) Pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, indiferent de nivelul veniturilor respective:
a) copiii urmaşi orfani de ambii părinţi, pe perioada şcolarizării, până la vârstele prevăzute la art. 66 lit. a) şi b);
b) nevăzătorii;
c) pensionarii pentru limită de vârstă.
d) pensionarii de invaliditate de gradul III.
(2) Beneficiarii pensiei de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, dacă veniturile brute lunare realizate nu depăşesc o pătrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3).
Salariul mediu brut lunar pe economie in anul 2010 = 1836 lei
1/4 x 1836 = 459 lei

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie urmas student salariat georgemarius georgemarius Daca am in cartea de munca un salariu brut de 301 ron pentru 2 ore de munca pe zi, pot obtine in continuare pensie de urmas? Multumesc. (vezi toată discuția)