avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 811 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... am primit decizia de \
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

am primit decizia de

Sunt de profesie inginer chimist, promotia 1984 si sunt angajata la S.C. .............S.R.L., cu CIM pe durata dedeterminata, in functia de sef serviciu Privat pentru Situatii de Ugenta .

Detaliile privind situatia pe care o reclam, sunt:

In data de 24.06.2011, intr-o sedinta de informare Directorul general a prezentat noua organigrama a societatii prin care, ( alaturi de altele) se infiinteaza un compartiment in care sunt incadrata, in timp ce serviciul pe care-l conduc (conduceam?) a "primit un nou sef" ( ce sa inteleg ? destituire nu?!). Am fost informata si au trecut la fapte.

Ieri, 05.07.2011 am primit o decizie de "TRECERE" , pe care incerc sa o redactez fara a da nume:

Decizia nr.____ din __________

....... Directorul General Al ..................

DECIDE

Art.1 Incepand cu data de 01.07.2011 d-na.........(eu) sef serviciu , nr. marca....., din cadrul serviciului Privat pentru Situatii de Urgenta, TRECE in functia de .............cu atributiuni de.............., in cadrul compartimentului de ................................., cod COR;

Art.2. Atributiunile de servicu ale d-nei ................... vor fi prevazute in fisa postului, avizata de ................si aprobata de .........................

Art.3 Prezenta decizie nu va afecta salariul de incadrare al d-nei..................

Art.4 Prezenta decizie va fi dusa la indeplinire de catre Biroul Resurse Umane si d-na............;

Director general (nume si semnatura)

Dupa cum am fost sfatuita pe forum, am semnat Decizia de primire , cu specificatia (pe orginal) ca nu sunt de acord cu ea, si cu data primirii (05.06.20011) (am procedat bine?). Am intrebat sefa RU-S cand intocmeste actul aditional (ca nu pot sa tac!) si mi-a raspuns mirata ca decizia este suficienta considerand ca daca salariul nu-mi este afectat (inca) nu se impun modificari in CIM. Eu (iarasi nu am tacut!) i-am spus ca au servenit modificari ale CIM conform deciziei, care este insa un act de vointa unilateral si este nevoie si de acordul meu. Am suparat-o cu insistenta mea de legalitate si nu a mai spus nimic si eu la pereti nu vorbesc (inca!) asa ca am abandonat discutia.
Intrebari:
1. Are dreptate? Nu trebuie intocmit act aditional la CIM daca s-au modificat locul de munca si functia (elemente esentiale in contract), in termen de 20 de zile (lucratoare) de la modificare (de la data emiterii deciziei!)?
2. Termenul de contestare a deciziei in instanta este de 30 de zile calendaristice de la data emierii deciziei sau de la data la care am primit-o.

In final, vreau un model de actionare in instanta a angajatorul pe motivul contestarii deciziei prezentate, sumar, mai sus. Am incercat sa contactez un avocat dar inca nu mi-a dat nici un raspuns, de aceea as dori sa incerc singura sa formulez contestatia, pentru ca timpul trece si tristetea este tot mai mare gandindu-ma la modul in care sunt ignorata.

Va rog, sa ma ajute cineva pentru a-mi cantari sansele de a-mi face dreptate, colegii fiind ingroziti de ceea ce vreau sa fac si ma intreaba mirati: acuzi angajatorul ?! de ce? nu ti-a micsorat salariul, stai linistita!
Dar eu nu pot sta linistita si nici sa tac daca am dre

Inteleg faptul ca nu sunt unicul d-voastra caz (doamne fereste sa fie oamenii asa de corecti!) si ma inscriu pe o agenda incarcata, dar va rog sa ma intelegeti ca pentru mine numaratoarea inversa a inceput (cu intarziere de 5 zile) si trebuie sa ma incadrez in timpul legal. Banuind ce mi se pregateste am socializat in reteaua avocatnet cerand lamuriri si cerand ajutorul dar abia acum am inscrisul necesar (baza de contestare).

In speranta ca nu v-am facut sa va pierdeti timpul astept un raspuns.

Cu respect,

Cornelia Anghel
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:45, 7 Iulie 2011
Avand in vedere ca postul nu a fost restructurat puteti numi si "destituire" sau schimbare de functie.
1. Trebuie intocmit act aditional.
2. 30 de zile calendaristice de la data comunicarii (data primirii si semnarii de primire).
In final, puteti fi ajutata de un avocat. Daca castigati procesul puteti recupera cheltuielile de judecata (onorariu avocat) de la angajator.
Sau vedeti aici un model:
[ link extern ]
sau
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 6 Iulie 2011
ContSters42179, utilizator
1. Orice modificare a c.i.m. necesita incheierea unui act aditional la c.i.m. ... in acest sens se pot invoca prevederile art.41 alin.1 C.mun. si art.969 C.civ.

2. Termenul de contestare in instanta a deciziei respective este de 45 de zile de la data comunicarii deciziei unilaterale de modificare a functiei. actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliul si este scutita de plata taxelor judiciare.

3. DOMNULE PRESEDINTE,

Subsemnatul(a).........., domiciliat(a) in...............,

Depun prezenta

CONTESTATIE IMPOTRIVA DECIZIEI DE MODIFICARE UNILATERALA A C.I.M:
nr......din.........,emisa de S.C. ........, CUI ..........., J................, cu sediul in. ............., prin care, mi s-a modificat functia de........., pe care eram incadrat in cadrul Societatii comerciale.........., in functia de ......... incepand cu data de ............
Cer anularea aceste decizii si reintegrarea in functia avuta anterior emiterii acestei decizii..
De asemenea, cer obligarea angajatorului sa-mi plateasca cheltuielile de judecata pe care le voi face cu acest proces.

MOTIVELE CONTESTATIEI
In fapt, din data de .....am fost angajat(a) la Societatea comerciala........in functia de........., si mi-am desfasurat aceasta activitate pana la data de........., cand mi s-a comunicat decizia cu nr.... din...... prin care mi s-a modificat unilateral functia , pentru motivul......., masura dispusa in temeiul art......din Codul muncii.
Consider ca aceasta masura este nelegala si netemeinica, pentru urmatoarele motive.........

Potrivit art.41 alin.1 C.mun. , contractul individual de muncă poate fi modificat numai prin acordul părţilor. Prin excepţie, este posibilă modificarea unilaterală a c.i.m. fără consimţământul salariatului, în cazul unor situaţii de forţă majoră, cu titlu de sancţiune disciplinară sau ca măsură de protecţie a salariatului, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de Codul Muncii.
Ori , angajatorul nu se afla in niciuna dintre exceptiile prevazute de art.48 C.mun. prin care putea emite unilateral decizia de modificare a c.i.m. prin schimbarea functiei pe care am detinut-o.
Angajatorul nu poate modifica definitiv felul muncii decât cu acordul salariatului.
......

In drept, imi intemeiez contestatia pe dispozitiile legale din Codul muncii.
Inteleg sa aduc in dovedirea celor expuse de mine proba cu acte, pe care le anexez, prezentei contestatii.
In consecinta, cer admiterea contestatiei, anularea deciziei si reincadrarea in functia avuta anterior, precum si cheltuieli de judecata.
Depun contestatia in dublu exemplar, un exemplar pentru a fi comunicat si angajatorului.
Contestatia este scutita de taxa judiciara de timbru si de timbru judiciar, conform art. 270 din Codul muncii.

Data depunerii............ Semnatura............

DOMNULUI PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI .................
Va multumesc pentru raspunsuri , din care observ ca am (a nu stiu cata oara), dreptate.
Intimidarea de care da dovata angajatorul, nu direct, ci prin persoane atasate, ma determina sa nu renunt la hotararea mea , desi reactia lui va fi foarte dura (de aceea vreau sa fiu ajutata de un avocat, dar inca nu am reusit) Am sa-mi pierd jobul, dar oricum il pierd pentru ca sunt pe lista "neagra" sunt "dosar clasat". Posibilitatea de a ma afirma si a ma realiza profesional aici, au devenit nule, dupa 29 de ani de cariera in aceeasi profesie (inginer chimist), urcand pe rand, treptele ierarhiei .Acum, drumul meu profesional s-a inchis, nemaiavand timpul necesar sa o iau de la capat sa demonstrez ca inca am potential si ambitie (varsta (50), ca si faptul ca sunt femeie sunt deja doua "defecte"). Voi trage pe "dreapta" inainte de termen (pensionare), deja nu mai supor sa vad compatimire in ochii celor carora le le oferi serviciile (platite). Refuz sa muncesc pentru altii care aduna roadele si le flutura ca pe niste eforturi proprii.
In speranta ca nu v-m plictisit prea mult cu destainuirile am o intrebare (va roj sa nu o luati ca o jignire, sigur sunt 45 de zile ca teremen de contestare a deciziei?
Vreau sa astept totusi 30 de zile (calendaristice?), termenul in care le mai acord sansa de a respecta macar o data legalitatea.

Astept cu nerabdare un raspuns scurt asa cum a-ti procedat pana acum.

Multumesc inca o data pentru ca m-ati ascultat, conteaza enorm pentru mine!
Ultima modificare: Joi, 7 Iulie 2011
conelia anghel, utilizator
Termenul de contestare este sigur de 45 de zile si este prevazut de art.211 lit.a din Legea nr.62/2011.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de munca pe perioada determinata Centrul Medical Alexis Centrul Medical Alexis Buna ziua, Daca in contractul de munca pe perioada determinata de 60 de zile exista specificatia (la capitolul \"Alte clauze\" ) ca perioada de proba este ... (vezi toată discuția)
Act aditional la contractul individual de munca ContSters152900 ContSters152900 Am fost chemata in biroul directorulu de la societatea unde lucrez si mi s-a comunicat ca am fost schimbata din functie,intr-o alta functie cu un salariu mult ... (vezi toată discuția)
Destituire functie danny_zupa danny_zupa Buna ziua, de curand directorul companiei a decis destituirea mea din functia de sef de echipa, din motive proprii. Am intrebat care sunt acestea si mi s-a ... (vezi toată discuția)