Credeti ca e deductibila si mai ales credibila o factura de prestari servicii(studiu de piata,fezabilitate) in valoare de 20000 eur???eu am nevoie de ceva facturi de bagat si el are posibilitatea sa imi faca facturi???ce sfat imi dati????
1. Ar trebui sa aveti incheiat un contract de prestari servicii care sa sustina inregistrarea de catre Dvs. a facturii respective.
2. Aveti o activitate in cadrul societatii care sa aiba nevoie de studii de piata si fezabilitate?
3. Emiterea unei facturi de catre un furnizor si inregistrarea acesteia in contabilitatea Dvs. implica si crearea unei obligatii de plata fata de acesta. Cum rezolvati aceasta problema? :hm:
4. Da, este posibil ca in cazul unui control sa fiti luat la intrebari. Aceste facturi se declara si in Declaratia 394, in cazul in care este purtatoare de TVA. Si trebuie declarata si de furnizor. :rolleyes:
5. O opinie personala de data aceasta ..eu una nu as risca sa fac ceea ce ati gandit si ati scris Dvs. mai sus. :sorry:
Va dati seama ca un contract o sa incheiem..In principiu s-ar justifica cel putin un studiu de piata intrucat eu am avut o afacere,un teren de fotbal pe care l-am vandut si acum as vrea sa deschid acelasi lucru in alt oras.Factura emisa va dati seama ca as achita-o prin virament bancar urmand sa imi primesc banii ulterior.Dar credeti ca daca respect toti pasii astia e in regula???daca am op-ul,contractul,eventual chiar si un studiu facut de mine normal as avea probleme in cazul unui control??
Buna dimineata,
Pot adauga decat ca daca un studiu privind prospectarea zonei in vederea dezvoltarii unei noi afaceri justifica costurile respective, decizia pe care o veti lua va apartine numai Dvs.
Daca va temeti de un control fiscal, grija Dvs. este sa verificati daca furnizorul nu e pe "lista neagra" a MFP (sper ca nu e factura cumparata de pe marginea soselei...). Fiscul isi ia oricum impozitele. fie de la firma Dvs. fie de la prestator, deci e intr-un fel "neutru" fata de relatiile comerciale legale.
Daca va temeti de "spalat bani" (atentie, daca e plata cash peste 15000 EUR trebuie raportata la Oficiul pt. Prevenirea...) sau de bancruta frauduloasa, nu fiscul e cel ce v-ar da fiori (problema e fie a actionarilor, fie a administratorilor).
Multumesc pt raspunsuri.Ideea e ca de asta mi-e frica,ca firma respectiva sa nu isi plateasca mai departe contributiile...insa eu daca virez banii in contul lor sunt de buna credinta nu si ceea ce fac ei mai departe e treaba lor,nu??nu e plata cash si firma am verificat-o la onrc si e cu declaratiile la zi??ce parere aveti??
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.