Buna,
Am preluat de curand contabilitatea la o firma si am constatat ca s-a omis sa se inregistreze in contabilitate achizitia spatiului unde isi desfasoara activitatea. Tin sa precizez ca spatiul a fost cumparat in 2008 :(. Cum inregistrez acum in contabilitate achizitia constructiei si a terenului si amortizarea aferenta?
Va rog mult sa ma ajutati. Multumesc anticipat.
Inregistrati factura (contractul de cumparare) :
% = 404
212
211
si TVA daca este cazul
Daca spatiul a fost si este folosit pentru desfasurarea activitatii, amortizarea cladirii ( terenul nu se amortizeaza) sunt cheltuieli deductibile.
Veti inregistra cheltuiala cu amortizarea cu ajutorul contul 117 analitic distinct( erori ani precedenti) = 2812
Va trebui sa faceti modificare la D 100 si D101 PENTRU 2008, 2009, 2010 si D 100 la trim. I 2011.
Daca sunteti platitor TVA si achizitia a fost cu TVA, aveti regularizari TVA deductibil.
Dar, va pun urmatoarele intrebari:
1) Cladirea si terenul, nu au fost achitate ?
2) Sau au fost achitate cu aport asociat/asociati?
3) La primarie, au fost inregistrate, s-au platit taxele locale? (impozitul pe cladire si teren?)
4) In baza a ce s-au inregistrat cheltuielile cu utilitatile?
5) Daca va desfasurati activitatea acolo, a fost inregistrat ca punct de lucru sau sediu social (dvs. stiti mai bine destinatia) la Registrul comertului si la Administratia financiara?
6) Au fost autorizate activitatile ce se desfasoara in aceasta locatie?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.