Buna ziua,
Speta la care va referiti este reglementata, printre altele, de Legea 241/2006, serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, Ordinul 88/2007 pentru aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de alimentare cu apă şi de ca-nalizare, Ordinul 90/2007 pentru aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, Ordinul 89/2007 pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare.
Pentru ca reglementarile din acest domeniu sunt numeroase si consistente, va redau mai jos cateva prevederi din Legea 241/2006, care se refera la problema pusa in discutie:
Art. 31
(1) Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor în instanţă.
(2) Măsura debranşării de la reţeaua publică se poate lua numai în urma unei notificări prealabile adresate utilizatorului restant şi se poate pune în aplicare după 5 zile lucrătoare de la data primirii acesteia; transmiterea se poate face prin curier sau prin scrisoare recomandată. Procedura de notificare se va considera îndeplinită şi în cazul unui eventual refuz de primire a acesteia din partea utilizatorului.
(3) Reluarea furnizării/prestării serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii; cheltuielile justificate aferente sistării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului, se suportă de utilizator.
(4) Dacă în termen de 3 luni de la data debranşării nu se solicită reluarea furnizării/prestării serviciului, calitatea de utilizator se pierde, iar reluarea furnizării/prestării serviciului se face ca pentru un nou utilizator, în baza unui nou contract de furnizare/prestare a serviciului.
Pentru ca in spiritul reglementarilor de mai sus masura este nelegala, va indemn sa adresati o sesizare Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală (care a acordat licenta de furnizare operatorului APASERV):
Euroregiunea 1 - NORD-EST, Str. Marchian nr. 1, bloc G3, Mun. Botosani, Jud. Botosani, Telefon/Fax: 0231 515 577
In spiritul reglementarilor postate mai sus, masura luata de furnizor de a sista furnizarea apei pe "motiv de neplata", asa cu se arata in mesaj, poate fi legala. Aceasta masura poate fi legala daca este un bransament comun pentru mai multi proprietari sau alte conditii tehnice ce fac imposibila oprirea apei doar restantierului, asa cum este situatia in blocurile de locuinte.
Cititi contractul de furnizare si spuneti-ne ce se prevede acolo cu privire la neplata datoriilor, la termene, la sistarea furnizarii...