Buna ziua. Va rog sa spuneti daca e legal ca intr-un bloc sa se inchida apa pentru toti locatarii pe motiv ca sunt 3 locatari cu restante la intretinere. Acestia sunt plecati in strainatate. Deja de 3 zile apa e inchisa din cauza asta. Toti pasii pentru recuperare conform legii care trebuiau facuti de catre asociatia de proprietari nu au fost facuti, si nu am vazut nicaieri ca aceasta ar fi o solutie legala.
Multumesc.
Furnizorul sisteaza furnizarea apei atunci cand nu este achitata factura si in conformitate cu prevederile contractului de furnizare.
Legea serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. 241/2006
Art. 31
(1) Furnizarea/Prestarea serviciului de alimentare cu apa si de canalizare se realizeaza numai pe baza de contract de furnizare/prestare, care poate fi individual sau colectiv.
(8) Nerespectarea de catre utilizatori a prevederilor contractelor de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare sau ale regulamentului serviciului atrage plata unor penalitati si despagubiri pentru daunele provocate, iar in anumite cazuri, chiar sistarea serviciului prestat, in conformitate cu prevederile contractului.
Art. 32
(1) Operatorii au dreptul sa sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu isi achita contravaloarea serviciilor furnizate/prestate in cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirarii termenului de plata a facturilor, prin debransarea de la retelele publice de distributie a apei ori de la retelele publice de canalizare, si sa solicite recuperarea debitelor in instanta.
(2) Masura debransarii de la reteaua publica se poate lua numai in urma unei notificari prealabile adresate utilizatorului restant si se poate pune in aplicare dupa 5 zile lucratoare de la data primirii acesteia; transmiterea se poate face prin curier sau prin scrisoare recomandata. Procedura de notificare se va considera indeplinita si in cazul unui eventual refuz de primire a acesteia din partea utilizatorului.
(3) Reluarea furnizarii/prestarii serviciului de alimentare cu apa si de canalizare se va face in termen de maximum 5 zile lucratoare de la efectuarea platii; cheltuielile justificate aferente sistarii, respectiv reluarii furnizarii/prestarii serviciului, se suporta de utilizator.
(4) Daca in termen de 3 luni de la data debransarii nu se solicita reluarea furnizarii/prestarii serviciului, calitatea de utilizator se pierde, iar reluarea furnizarii/prestarii serviciului se face ca pentru un nou utilizator, in baza unui nou contract de furnizare/prestare a serviciului.
Nu se stie, nu s-a primit nici o instiintare si raspunsurile lor sunt de asa natura incat sa nu ne dam seama. Si au inchis apa in tot blocul, nu doar utilizatorilor cu restante, deci inteleg ca nu au dreptul sa actioneze decat asupra celor cu restante. Mulțumesc pentru raspuns.
Prin contractul de furnizare utilitati,furnizorul isi asigura clauza asiguratorie ca in cazul neachitarii timp de 90 de zile a facturilor,acesta are dreptul sa sisteze provizoriu furnizarea utilitatilor pana la achitarea debitului,eventual incheierea de angajament de plata
In cazul imobilelor cu bransament unic,nu exista varianta debransarii numai a anumitor proprietari,eventual din vanele ce deservesc tronsoanele se poate sista provizoriu furnizarea utilitatilor
Restrictionarea furnizarii utilitatilor de catre asociatia de proprietari este netemeinica si nelegala
Interesati-va fie la asociatia de proprietari fie direct la furnizorul de utilitati daca a dispus si comunicat asociatiei demararea procedurii de sistare furnizare utilitati pana la recuperare debit