Buna ziua! Vorbesc in numele unei companii din Portugalia care doreste sa comercializeze un POS (point of sale) in Romania. Software-ul este destinat restaurantelor.
Intrebarile mele sunt de ordin legislativ:
- Care sunt cerintele legislative pentru ca un software sa functioneze pentru un restaurant in Romania?
- Ce conditii trebuie sa indeplineasca o firma din Portugalia pentru a produce si vinde software in Romania?
- Sunt nevoie de anumite certificari pentru firma?
- Care sunt aspectele juridice de care firma trebuie sa tina cant in dezvoltarea software-ului POS (cu privire la facturi, bonuri...tot ce tine de functionarea software-ului intr-un restaurant)?
In primul rand doresc sa va precizez ca nu sunt un specialist in materie de "regulatory law" in materie fiscala, dar daca dvs. comercializati si partea de hardware POS, cred ca aparatele trebuie acreditate de ministerul finantelor. In acest sens vedeti care sunt cerintele impuse de OUG 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si hotararea 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Referitor la software, in cazul in care firma din Portugalia comercializeaza software in Romania, conf. art 17 coroborat cu art 20 si 35 din OUG 25/2006 privind întărirea capacităţii administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (modificată şi completată prin O.U.G. 43/2010), si presupunand ca software-ul respectiv nu s-ar incadra in exceptiile prevazute de art 31 din OUG 25/2006, inainte de comercializare in Romania, trebuie sa va inscrieti in Registrul National al Programelor pentru Calculator administrat de ORDA.
Formularele de inscriere cu anexele le gasiti pe siteul ORDA (/www.orda.ro)