as vrea sa dezgrop acest topic pentru ca am o alta parere fata de urmatoarele:
adriantot a scris:
Cei care vor sa devina membri dupa constituirea asociatie, cei care cumpara apartamentele de la altii..., trebuie sa depuna la asociatie copie a actului de proprietate al apartamentului si o cerere simpla adresata presedintelui asociatie in care sa spuna ca adera la asociatie ca membru...
Presedintele scrie pe acea solicitare ca este de acord si-o aseasa in dosarul de infiintare a asociatiei.
Conform Art 9 din HG 1588/2007, care spune ca
Art. 9. - Înscrierea ulterioara în asociatia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenti la adunarea generala de constituire si care nu si-au dat consimtamântul în conditiile prevazute la art. 7 se face la cererea acestora, fara alte formalitati. Proprietarul din condominiu solicita sa devina membru al asociatiei de proprietari prin semnarea unui act aditional la acordul de asociere, fara alte formalitati.
inscrirea se face fara formalitati. Adica fara sa fie nevoie sa fie probata calitatea de proprietar. Cererea de intrare in asociatie, care este si o declaratie pe proprie raspunde in acelasi timp (Eu ...., proprietar al ......), este suficienta.
Pe de alta parte, presupunand ca dobandirea proprietatii s-a facut relativ recent, conform NCC, actul de vanzare-cumparare nu mai constituie dovada proprietatii atata vreme cat proprietatea e inscrisa in cartea funciara (si este, altfel nu s-ar fi facut vanzarea/cumpararea).
Dar, oricum si oricand, nu exista si nu a existat nicio lege care sa oblige proprietarul sa depuna acte in copie la asociatie.
Deasemenea, nu exista nicio prevedere legala care confere dreptul presedintelui de a fi sau nu fi de acord cu cererea. Presedintele isi puna semnatura ca a luat la cunostinta si nu are drept de refuz.