buna seara as avea si eu o intrebare.
sotu meu lucreaza la o firma din cate stiu eu transfrontaliera care are prtenereiat firma nemtesca adica 2 luni inn germania 4 luni acasa si tot asa.acum problema este ca el locuieste in germania aici.cand era in romania era ok dar acuma nu mai este bn ca sta 4 luni acasa....ce sugerati,el vrea si crede ca ar putea sa lucreze la firma nemtesca direct sunt sanse?mentiones nu are permis de sedere si nici drept de munca,ce are tebui sa faca ca sa aiba un atu pt firma nemtesca ?este doar intregistrt la primarie ca isi are resedinta aici.multumesc astept ras.
Permisul de sedere nu este necesar. Daca are o locuinta unde sa stea, atunci merge pur si simplu la autoritatile de resort si isi anunta domiciliul. Nu are nevoie de vreo aprobare.
Dreptul de munca este ingradit pentru marea majoritate a cetatenilor romani si bulgari. Insa exista exceptii. Firma germana stie cu siguranta care sunt exceptiile.
Mai are posibilitatea sa lucreze ca si PFA, in functie de pregatirea ce o are. Pentru unele activitati este suficienta doar anuntarea activitatii, pentru altele este necesara autorizarea activitatii.
buna seara.ceea ce ziceti D;voastra este Gewerbe imi puteti da mai multe detali stiu ca tre sa mearga la primarie sa se inreegstreze ca si gewerbe si apoi primeste de la Finantzamt un stoc de hartoage si tre sa le completezi..un nr de inregistrare si ceva de la impozit .se poate fara drept de munca?cat dureaza sa isi infiinteze aceasta pfa si ce dezavantaje are.. trebuie sa aiba studii superioare sau orcine isi poate face .....cum platesti impozitu si cum jurustifici ce castigi? va multumesc pt raspunsurile date.
Anuntarea unei activitati se face la Gewerbeamt. Acesta transmite apoi automat toate informatiile la alte autoritati. Finanzamt-ul solicita informatiile necesare si acorda un numar de inregistrare fiscal si eventuak cel de TVA, inclusiv cel international.
Nu este necesar dreptul de munca, acesta este necesar doar in cazul angajarii ca si salariat.
Ca si "independent" poate el insusi sa angajeze.
Este important ce activitate se va presta. Pentu unele nu este necesara nici o calificare speciala, se anunta doar activitatea. Pentru altele este necesara o anumita calificare (ex. zidar) si este necesara si autorizarea.
Pentru determinarea impozitului se poate apela la serviciile unui consultant financiar (Steuerberater) care va intocmi lunar documentatia necesara, pe baza facturilor emise si primite. Datele pot fi transmise la financiar si direct fara intermediar. Justificarea se face pe baza facturilor.