ma intereseaza urmatoarea speta: doresc sa achizitionez un laptop de la un comerciant care detine si un magazin online prin care fac comanda efectiva, dar doresc ridicarea de la sediul vanzatorului. Pe pagina de internet a vanzatorului se precizeaza, printre altele:
Ridicarea produselor de la sediu sau primirea acestora prin agentii proprii nu se poate considera comert la distanta, respectiv nu puteti beneficia de dreptul de denuntare in 10 zile. Va rugam sa verificati produsele la primirea acestora si in prezenta personalului nostru, fiind obligatia Dumneavoastra sa nu semnati pentru primire pana la verificarea corespunzatoare a produselor.
Este ceva in afirmatiile de mai sus care contravin Ordonantei privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta ?
La o adica, eu doresc sa-l ridic de la ei (scap de procedurile bancare de plata prin OP, respectiv de comisionul de 10 RON pt plata ramburs), dar vreau sa beneficiez de cele 10 zile lucratoare in care sa analizez achizitia.
Pai in conditiile de fata dvs nu achizitionati produsul printr-un magazin virtual ci doar prin acest intermediu faceti comanda. Procedura de restituire in caz ca nu corespunde parametrilor specificati sunt aceleasi ca ptr toate produsele indiferent de afirmatiile vanzatorului.
@bordealex: no worries, firma e din Bucuresti, eu sunt din Bucuresti, e la o distanta de 25 de minute de mine, nu asta e problema ;-)
@alpinltd: ideea este ca specificatiile le cunosc deja de pe Internet si sunt convins ca ele corespund cu ceea ce o sa achizitonez. Insa avand in vedere ca produsul e relativ nou si nu am unde sa-l pre-vizualizez "live", ca sa zic asa, sa stiu daca e ceea ce am vazut pe internet (la nivel de user experience, vorbim de un laptop nu ieftin) prefer sa imi las o marja de 10 zile a.i. daca e ceva care sa nu-mi corespunda asteptarilor, sa pot sa-l duc inapoi fara sa-mi motivez returnarea.
A nu se intelege gresit: nu sunt o persoana care prefera sa cumpere un produs doar de dragul de a-l returna peste 10 zile si apoi sa cumpar un alt produs si.. etc. Prefer totusi sa stiu ca 1500 de euro sunt investiti cum trebuie.
PS: Pe site-ul respectivei firme sunt precizate urmatoarele: Termenul in care puteti solicita returnarea produsului este de 10 zile lucratoare de la primirea acestuia. Conditia pentru care un produs sa poata fi returnat, este integritatea ambalajului (exceptie facand sigiliul pachetului) si a produsului livrat.; eu personal nu inteleg care sunt conditiile de returnare. Evident ca trebuie sa-l returnez intr-o stare impecabila, cu toate accesoriile si in ambalajul original nedetiorat. Dar mai precis, e ok daca il tin 1 zi si-l folosesc 1 ora? Se considera .. folosit si nu nou? Care sunt regulile la aceasta operatiune de returnare?
Intentia legii (cel putin in UE) a fost de a oferii cumparatorului posibilitatea de a vedea produsul "pe viu" inainte de cumparare. Daca intri in magazin, ai posibilitatea de a vedea cum ararta marfa, iti poti da seama daca iti convine. Daca ai comandat la distanta inseamna ca nu poti vedea decat niste poze, care nu sunt intotdeauna perfect conforme cu realitatea.
In cazul d-voastra practic ati facut un contract la distanta si astfel daca va duceti sa il ridicati veti avea posibilitatea sa il vedeti si puteti refuza fara nici o problema produsul pe loc. Probabil vi se poate pune la dispozitie acelasi model de pe raft pentru a-l putea proba.
Daca vanzatorul insa nu va da aceasta posibilitate, atunci luati produsul acasa, faceti proba si daca nu va convine poate fi returnat. Dar trebuie sa fie fara urme de folosire
Comert electronic
porada
In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)