Buna ziua,
Mi-am deschis o societate care are sediul social la mine in apartament printr-un contract d ecomodat. Am toate aprobarile societatii de locatari si semnaturile vecinilor. Dupa circa 3 luni administratorul mi-a inmanat o foaie cu antetul Radet-ului si m-a instiintat ca va trebui sa platesc la intretinere mai mult cu cca 2 milioane deoarece partamentul a devenit sediu de societate.
Textul de pe hartia inmanata de catre administratorul blocului:
"(antet RADET nr de in registrare xxxxxx adresa RADET)
Stimate client,
Prin prezenta, va aducem la cunostinta ca potrivit O.G. nr. 36/2006 si a Legii nt 325/2006 autoritatile locale ubventioneaza pretul energiei termice furnizata prin sistemul de alimentare centralizata populatiei, respectiv pentru spatiile cu destinatie de locuinta, celorlalte categorii de utilizatori (societati comerciale, institutii publice, etc) fiindu-le aplicabil, pentru facturarea energiei termice, tariful nesubventionat.
In consecinta, pentru aparta,emtele in care se desfasoara activitati comerciale, respectiv destinati acestora nu mai este de locuinta, se impune incheierea de contracte de furnizare separat de asociatia de locatari/proprietari.
Conform clauzelor contractuale si a legislatiei aplicabile, in calitate de titular de contract, aveti obligatia de a comunica in scris furnizorului orice moificare a destinatiei spatiilor de locuit (apartamente) sau a spatiilor aflate in proprietate comune.........."
Mentionez ca apartamentul este folosit tot ca locuinta, la adresa lui fiind doar sediu social.
As dori un raspuns daca trebuie platit separat catre RADET sau se plateste factura normala pentru apartamentul locuit.
Daca intradevar nu desfasurati activitate la adresa unde ati declarat sediul social, va rog sa declarati acelasi lucru si la ORC - declaratia tipI - la sediul social nu se desfasoara activitate. Cu certificatul constator emis ca urmare a depunerii acestei declaratii la ORC faceti o cerere catre asociatie pentru a solicita plata intretinerii ca pentru o locuinta. Acelasi lucru mentionati si la RADET. Consider totusi ca administratorul asociatiei si-a depasit atributiile depunand tot felul de cereri in numele dvs la Radet.
Dar daca aveti inregistrata declaratia despre care v-am facut vorbire puteti si sa-i actionati in instanta.
Contactati-ma daca aveti nelamuriri.
Succes
Schimbarea destinatiei din locuinta in spatiu comercial se face dupa o anumita procedura, la primarie. Din ceea ce ati spus nu ati schimbat destinatia spatiului, acesta fiind tot locuinta.
In cazul in care nu aveti decat sediul social si nu desfasurati activitati de firma in apartament, functioneaza ceea ce au spus colegii. Daca desfasurati / veti desfasura totusi activitati ar fi indicat sa intocmiti contractul de comodat pe un spatiu mai mic din locuinta - sa zicem o camera - careia va trebui sa ii schimbati destinatia din locuinta in spatiu comercial cu/fara modificari constructive.In aceasta ipoteza se va modifica si regimulplatii utilitatilor, dar numai pentru spatiul cu destinatie comerciala.
Am inteles unde trebuie sa merg si ce acte trebuie depuse. Multumesc pentru ajutor. Cu privire la implicarea administratorului de bloc nu il banuiesc ca ar fi declarat el la Radet ci doar cred ca a primit un formular pe care la distribuit cui a crezut de cuviinta. Asta pana voi vorbi personal cu el sa vad cum este situatia (formularul i-a fost inmanat mamei mele).