Mama mea a depus dosar de pensionare la care a atasat si adeverinte de la locurile de munca cu sporurile si veniturile realizate . In adeverinta sunt luni in care nu scrie venitul realizat si sporurile deoarece nu s-au gasit in arhiva statele de plata. Totusi, pentru lunile pentru care nu s-au gasit in arhiva statele de plata, se regaseste in carnetul de munca salariul tarifar lunar. Problema este ca la stabilirea cuantumului pensiei aceste luni nu au fost luate in calcul. Intrebarea mea este daca exista lege care sa reglementeze procedura in aceste situatii. Adica nu ar fi trebuit sa ia in calcul si acele luni.Mama nu are nicio vina ca nu s-au gasit acele state de plata.Va multumesc!
In Anexa 15 la HG 237/2011 pt. aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010 o sa gasiti sporurile care au facut parte din baza de calcul a pensiilor inainte de 01.04.2001.
Problema este ca mama dvs. a depus la casa de pensii si carnetul de munca si adeverinte cu venituri pentru perioade deja inscrise in carnetul de munca.
Adeverintele trebuie sa completeze inscrierile din carnetul de munca, nu sa le inlocuiasca. Asta pe de o parte! Pe de alta parte, casa de pensii nu poate sa valorifice numai veniturile cele mai mari din carnet si din adeverinte. Fie valorifica veniturile din carnetul de munca, fie le valorifica pe cele din adeverinte.