avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... lipsuri in gestiune, ce se poate face?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

lipsuri in gestiune, ce se poate face?

Buna ziua.

Recent am indepartat cu forta (AG extraordinara) conducerea asociatiei. Fostul admin refuza sa predea o parte din documentele de evidenta, iar altele nu sint de gasit.

Din analiza documentelor disponibile, reies lipsuri financiare pe care vechiul admin nu le poate justifica. De asemenea, AP a acumulat datorii catre furnizorii de servicii, pe perioada mandatului acestora, de aproximativ 2 miliarde lei vechi.

Ce putem face sa ii tragem la raspundere pe cei vinovati? Adminul ar putea fi cercetat penal pentru gestiune frauduloasa? Cenzorii care aveau obligatia sa verifice situatia financiara pot fi trasi la raspundere? Multumes.
Cel mai recent răspuns: tudorioan , utilizator 06:05, 4 Septembrie 2008
In primul rand trebuie sa reclamati la politie faptul ca vechiul administrator nu vrea sa predea toate documentele asociatiei. Prezentati o copie a adunarii generale care sa ateste schimbarea din functie.
Ca sa vedeti cum se prezinta situatia contabila a asociatiei trebuie sa solicitati (tot la politie) o expertiza autorizata in baza careia sa se stabileasca prejudiciul si cine se face vinovat. Tinand cont ca functia de cenzor implica verificarea lunarea puteti sa-l trageti si pe el la raspundere. Cu rezultatul expertizei si un raport al politiei se pot actiona in judecata cei vinovati..un proces penal.
Trebuie sa va inarmati cu rabdare pentru ca totul dureaza foarte mult si bineninteles sa vedeti cine plateste la inceput expertiza si cheltuielile de judecata.
Buna ziua,

As vrea sa supun atentiei dumneavostra urmatoarea situatie:
La o Asociatie de Proprietari, fostul Admin care a ocupat functia in perioada 2005-2007, a lasat o gaura in gestiune de cca. 500.000 lei(nu stiu exact la acea vreme cum s-a ajuns la aceasta suma, cert este faptul ca se face vorbire despre ea in Ord. procurorului). In anul 2007, in urma unei razvratiri a locatarilor, fostul Admin a fost dat afara din biroul sau de catre sectorist ( la cererea locatarilor, pentru evitarea unui scandal), ulterior fiind ales un nou administrator.In momentul in care noul Adm. a preluat atributiile de serviciu, acestuia nu i s-a predat arhiva ( liste, facturi, chitante, etc ) de catre vechiul Admin si nu a fost incheiat un P-V. S-a descoperit ca Asoc. avea datorii foarte mari la furnizori.
S-a facut o plangere penala impotriva fostului Admin, pentru delapidare. Luna trecuta a fost data Ordonanta pentru NUP, motivata fiind ca nu sunt dovezi. Fostul Admin s-a aparat si a dat declaratie prin care a precizat ca a fost "luat pe sus" din birou si ca a lasat acolo arhiva, geanta cu bani, chitantiere, facturi etc, iar ulterior scandalului nu i-a mai fost permis sa vina la birou si ca nu stie ca s-a intamplat cu actele si cu banii, acestea putand sa fie luate de oricine. In timpul cercetarii a fost solicitata si efectuata o expertiza contabila care a stabilit faptul ca s-a gasit un gol de mijloace in valoare de peste 200.000 lei si o diferenta de plata din ceea ce s-a incasat de la locatari si nu a fost platit la furnizori de cca. 11.000 lei, acestea fiind concluziile doar in baza actelor disponibile, precizand ca o mare parte din documente nu au fost de gasit,acestea disparand. Tot pe timpul cercetarilor s-a strans de la locatarii copii de pe o parte din chitantele de plata a intretinerii din aceea perioada, facandu-se dovada ca anumite sume au fost incasate de catre Adm., dar acesta nu a platit furnizorii. Raportul a mai aratat ca Asoc. are un debit foarte mare si "Recomanda" urmarirea celor vinovatii pentru recuperarea banilor.
In termenul legal de 20 de zile a fost formulata si depusa plangere impotriva Ord. procurorului pentru NUP.

In anul 2008, Asoc. a pierdut mai multe procese civile in contradictoriu cu furnizorii, acumuland astfel datorii foarte mari tinand cont ca la fiecare proces au fost calculate si penalitati de intarziere. Noul Adm. a reusit doar sa tina platile la zi, platind facturile curente si facand eforturi mari ca locatarii sa plateasca lunar fara sa mai acumuleze restante, dar pentru vechile facturi nu s-a putut face nimic din lipsa banilor, neexistand nici o evidenta a datoriilor vechi pe apartamente.
Acum multe hotarari, au ajuns in faza de executare., problema fiind ce si pe cine executa, Asoc. neavand patrimoniu......una dintre intrebari fiind cine va platii aceste datorii fiind mai mult ca sigur ca si ultima plangere va fi respinsa?
Se poate formula o noua pangere penala impotriva fostului Admin., eventual pentru gestiune frauduloasa in loc de delapidare, desi ma gandesc ca schimbarea incadrarii faptei putea fi facuta din oficiu de catre procuror, daca se intruneau elementele constitutive ale infractiunii? cu precizarea ca nu au fost gasite dovezi noi fata de prima plangere.
Doresc un sfat profesionist in rezolvarea acestei probleme. Este clar ca cineva a gresit, banii au disparut si cineva trebuie sa plateasca. Ce se poate face?
Care sunt posibilele variante (cele mai probabile) de solutionare a acestei spete?

Va multumesc pentru rabdare si intelegere, asemenea si pentru eventualele raspunsuri.
1. Se solicita politia sa faca demersurile specifice pentru a-l determina pe administrator sa predea actele, arhiva si ce mai are de predat.
2. Se angajeaza un expert-contabil platit de Asociatie care va face verificarea actelor si va pune verdictul lipsei banilor.
3. Pe baza celor 2 puncte de mai sus se face plangere penala impotriva celor care au semnat listele de plata ale cotelor de intretinere (administrator, cenzor, presedinte....toti cei care au semnat), impotriva celor care chiar daca nu au semnat listele aveau atributii de control al administratorului si pentru care au fost platiti. Va trebuie un avocat care sa va reprezinte in instanta.
Toate aceste demersuri sunt costisitoare, dar trebuie sa le faceti.
alyana a scris:

Buna ziua.

Recent am indepartat cu forta (AG extraordinara) conducerea asociatiei. Fostul admin refuza sa predea o parte din documentele de evidenta, iar altele nu sint de gasit.

Din analiza documentelor disponibile, reies lipsuri financiare pe care vechiul admin nu le poate justifica. De asemenea, AP a acumulat datorii catre furnizorii de servicii, pe perioada mandatului acestora, de aproximativ 2 miliarde lei vechi.

Ce putem face sa ii tragem la raspundere pe cei vinovati? Adminul ar putea fi cercetat penal pentru gestiune frauduloasa? Cenzorii care aveau obligatia sa verifice situatia financiara pot fi trasi la raspundere? Multumes.
PLANGERE PENALA impotriva vinovatilor, depusa la parchet!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator hot - nup.....cine plateste? serbyo serbyo Buna ziua, As vrea sa supun atentiei dumneavostra urmatoarea situatie: La o Asociatie de Proprietari, fostul Admin care a ocupat functia in perioada ... (vezi toată discuția)
Delapidare administrator asociatie proprietari anakin70000 anakin70000 Buna ziua, avem o situatie de delapidare, si as dori sa va rog sa ma sfatuiti cum sa procedam si impotriva cui sa ne indreptam.Situati este ... (vezi toată discuția)
Deces administrator, lipsa bani din fondul de rulment alexandru2012 alexandru2012 buna ziua, problema este urmatoare: in urma cu 6 luni s-a schimbat administratorul de la bloc, el a iesit ca lipsesc niste bani din fodul de rulment al ... (vezi toată discuția)