avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Pot angaja un PFA pentru SSM si PSI
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Pot angaja un PFA pentru SSM si PSI

Buna ziua,
Suntem o societate in IT cu 20 angajati.
Luna trecuta angajatul care se ocupa de SSM si PSI si-a dat demisia.
Putem face un contract cu un PFA care se ocupa cu asa ceva?
Ce criterii ar trebui sa indeplineasca?
Sau trebuie ca persoana respectiva sa fie angajat propriu? Cu ce norma?
Ce criterii ar trebui sa indeplineasca?
Care este legislatia dupa care sa neghidam in aceasta privinta?

Cu multumiri,
Mihaela Ghica
Cel mai recent răspuns: ovidiu7676 , utilizator 20:03, 1 August 2011
Potrivit legii 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca si hg 1425 /2006-norme de aplicare-in speta data aveti la indemana doua solutii:

1.Angajati o persoana care a absovit cursurile de ssm cu durata minima de 90 de ore;Legea va obliga sa-l incadrati cu norma intreaga-8 ore.
2.Contractati un serviciu extern de prevenire si protectie -in domeniul ssm-fie el pfa sau srl.

De preferat este varianta 1,deoarece il aveti tot timpul in unitate,pe cand un serviciu extern,nu.

Acest lucrator sa fi absolvit si cursul de cadru tehnic psi.
Potrivit prevederilor art. 8 din Legea 319/2006 activităţile de protecţie şi de prevenire a riscurilor profesionale din firma dvs. pot fi desfasurate in urmatoarele 2 modalitati:

1. Prin desemnarea unui "lucrator desemnat" (art. 8/1 din Lege) care sa fie angajat cu norma intreaga (art. 20/2 din HG 1425/2006).
Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesca salariatul desemnat pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie sunt prevazute la art. 51^1 si 51^2 din HG 1425 (studii liceale de specialitatile indicate si program de formare de cel putin 80 de ore).
Lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare (art. 8/6 din Legea 319/2006)

2 Daca nu aveti personal competent pentru a organiza activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa recurgeti la servicii externe (art. 8/4 din Legea 319/2006), in acest sens va trebui sa consultati prevederile art. 28-34 din HG 1425/2006, pentru a vedea ce conditii trebuie sa indeplineasca serviciul extern de prevenire si protectie, ce clauze trebuie sa cuprinda contractul pe care il veti incheia cu acesta, etc.

Legislatia minima care trebuie respectata in acest domeniu: Legea 319/2006, HG 1425/2006, modificata si completata. Raspunsul meu se refera exclusiv la activitatile de prevenire si protectie in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Pentru activitatile de PSI va sfatuiesc sa consultati prevederile Ordinului MAI nr. 163/2007, indeosebi prevederile art. 6/2.
Ultima modificare: Luni, 1 August 2011
ContSters193759, utilizator
sigur ca da dar verificati daca sunt recunoscuti de ITM, au pe site lista cu cei care fac externalizat protectia muncii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Responsabil protectia muncii - responsabilitati conducator al locului de munca in domeniul ssm S_GABYTA_80 S_GABYTA_80 Buna, Va rog sa ma ajutati cu o informatie: De ce calificari are nevoie persoana desemnata responsabil protectia muncii(eu sunt conducator de grup dar in ... (vezi toată discuția)
Servicul intern psi - contraventii/sanctiuni hajnyci hajnyci Buna ziua, In cazul in care un angajator nu indeplineste nici cerintele serviciului intern nici cerintele serviciului extern din Normele metodologice langa ... (vezi toată discuția)
Baza legala. va2le3 va2le3 Buna ziua, Unitate cu 160 salariati si un punct de lucru in alt judet cu 92 salariati, un total de 252 salariati. Pentru fiecare locatie prin ... (vezi toată discuția)