PROCEDURA INMATRICULARE AUTO
Daca Dvs. sau firma in care va desfasurati activitatea a achizitionat unul sau mai multe vehicule din import sau din tara aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile pentru a incheia toate formalitatile premergatoare inmatricularii in circulatie.
Inmatricularea poate fi de mai multe feluri si anume:
definitiva - care se poate face persoanelor fizice si juridice Romane care isi au sediu (domiciliul) definitiv in Romania,
temporara - care se face persoanelor fizice si juridice rezidente in Romania (cu viza de rezidenta sau sedere temporara in tara, precum si reprezentantelor firmelor straine in Romania) si care este valabila numai in perioada rezidentei, expirarea acesteia implicind automat si o noua inmatriculare. In aceasta categorie sint incluse si achizitiile de vehicule din import in sistem de leasing extern pentru care se intocmesc documente vamale temporare.
provizorie - care se face pe o perioada scurta de timp (30 zile), pentru a avea timpul necesar intocmirii tuturor formalitatilor legale privind inmatricularea. Aceasta nu se prelungeste si nu se acorda decit o singura data la schimbarea proprietarului, expirarea ducind la interdictia circulatiei pe drumurile publice pina la definitivarea uneia din modalitatile de inmatriculare precedente.
Inainte de toate trebuie sa intelegeti si sa respectati urmatoarele reguli:
- Toate actele se vor intocmi sub un singur nume. Nu se accepta factura de vinzare sau act de vinzare-cumparare cu un nume si inmatriculare sub alt nume.
- Toate demersurile trebuiesc facute in ordinea indicata si cu actele cerute de autoritati, lipsa unor documente atragind neacceptarea ori respingerea lucrarii sau amenzi si suprataxe.
Intocmirea formalitatilor vamale de import.
Pentru aceasta la intrarea in tara trebuie sa cereti autoritatilor vamale fie intocmirea de formalitati vamale definitive, fie intocmirea de documente de tranzit vamal spre alt punct vamal din tara.
Nu treceti frontiera fara a alege una din aceste posibilitati deoarece ulterior daca doriti sa inmatriculati vehiculul va trebui sa platiti amenzi foarte mari.
La punctul vamal de frontiera va trebui sa prezentati urmatoarele acte:
- Cartea de identitate din tara de origine, (ex. Targa - Franta sau Italia, Fahrzeugbrief - Germania, etc.), cu stampila autoritatilor respective ce atesta exportul si radierea din circulatie,
- Factura de cumparare originala (sau copie simpla contract leasing, in care sa fie specificate datele de identificare ale vehiculului in cazul sistemului de leasing. sau act de vinzare cumparare notarial din tara de origine), (ex. Kaufertrag - Germania ),
- Certificatul de miscare EUR 1,
- Certificatul de origine ( facultativ pentru second-hand dar obligatoriu pentru vehicule noi),
- Certificatul de calitate si noxe Euro II sau Euro III cel putin pentru motorul vehiculului,
- Certificatul de inmatriculare provizorie internationala, eliberat de autoritatile tarii din care se face importul sau autorizatia de circulatie internationala pentru vehicule noi,
- Asigurarea internationala valida pentru perioada de valabilitate a certificatului de la punctul precedent.
La definitivarea formalitatilor in afara actelor prezentate mai sus trebuie sa mai aveti si urmatoarele acte:
- Declaratia vamala de tranzit, eliberata de punctul de frontiera,
- Originalul si o Copie simpla act aditional la statutul societatii (numai daca vehiculul reprezinta aport la capitalul social al firmei),
- Originalul si o copie simpla cerere de inscriere mentiuni la statutul societatii (numai daca vehiculul reprezinta aport la capitalul social al firmei),
- Delegatie din partea firmei (sau din partea proprietarului vehiculului in cazul in care acesta nu se prezinta personal la declararea in vama a vehiculului). Pentru firme declarantul trebuie sa aiba asupra sa si o stampila a firmei pentru a stampila declaratia de valoare in vama.
- Copii dupa certificatul de inmatriculare si inregistrare fiscala firma, sau CUI (cod unic de inregistrare fiscala)
- Nota de constatare tehnica pentru vama eliberata de RAR RA dupa ce au fost verificate si constatate datele tehnice si de identificare a vehiculului (vehiculelor) la sediul RAR,
- Dosarul de expertiza tehnica si evaluare eliberat de un evaluator judiciar sau Corpul Expertilor Tehnici Roman. Acest dosar se cere de altfel pentru eliberarea cererii de inscriere mentiuni si actului aditional la statutul societatii (in cazul in care vehiculul este aport la capitalul social).
O pagina de "formalitati" din care nu inteleg mare lucru. Mai intreb odata:
Am dubla cetatenie.
Locuiesc 6 luni in SUA si 6 in Romania.
Am cumparat o masina in SUA si am trimis-o in tara.
Am asigurare pt. 6 luni. Numere de Nevada.
La vama in PORTUL CONSTANTA nu mi s-a cerut decat pasaportul si actul masinii.
In viitorul apropiat vreau sa o inmatriculez in Romania, ca sa am cu ce circula aici.
In SUA am alta, tot in Nevada, tot pe numele meu.
CE ACTE imi trebuie? Cat e taxa vamala? Dupa ce criteriu se calculeaza?
Cum aflu la ce "EURO" se incadreaza masina? Motorul nu are serie pentru ca fabricantul il considera "PIESA DE SCHIMB" .
?????????????????????
- Certificatul de miscare EUR 1,
- Certificatul de origine ( facultativ pentru second-hand dar obligatoriu pentru vehicule noi),
- Certificatul de calitate si noxe Euro II sau Euro III cel putin pentru motorul vehiculului,
????????????