suziquatro a scris:
asociatia în care locuiesc a hotarât sa facă un act adițional la statutul asociației princare scuteste locatarii cu centrale termice de apartament la plata partilor comune si pierderi prin hotărârea adunării generale ,
întrebarea mea este daca acest act este luat în considerare de firmele de calcul caldură , fiind totusi un lucru ce priveste strict asociatia de proprietari cum își imparte cheltuielile ,
Asociatia poate lua hotarari in cadrul adunarii generale, conform legii 230 si HG 1588/2007 cu 50%+1 sau cu 2/3 din voturi in functie de hotarare.
O hotarare luata in adunarea generala,
conform legii, se pune in practica si nu trebuie, pentru aceasta, modificat statutul asociatie.
Daca vreti sa modificati statutul (dar nu cu aceasta prevedere, ci cu ceva legal), trebuie sa aveti semnatura a cel putin 2/3 din proprietarii care formeaza asociatia si sa intocmiti toata documentatia pentru a fi depusa la judecatorul delegat....
Ori, chestiunea pe care doriti sa o hotarati este contrara legislatiei si nici un judecator delegat nu cred ca va emite o incheiere judecatoreasca prin care sa legalizeze aceasta.
Apoi nu cred ca 2/3 din proprietari sunt de acord cu scutirea de la orice fel de plata, pentru incalzirea partilor comune, a celor care au centrale de apartament. Doar daca cei care au centrale de apartament sunt mai multi de 2/3 dintre proprietari. In acest caz ar trebui, ar fi mai economic, mai logic sa-i convingeti si pe cei sub 1/3 sa-si instaleze CT proprii pentru ca altfel vor avea sume foarte mari de suportat in iarna viitoare, cu sau fara contributia celor cu CT proprii.
La intrebare daca firma va lua in consideratie...., o parte din raspuns este deja: firma sau oricine altcineva nu va avea cum sa ia in consideratie un act atat timp cat acesta nu exista pentru ca judecatoria nu o sa-l emita.
Firma colaboreaza cu asociatia in baza contractului incheiat intre aceasta si asociatie si nu cred ca intereseaza prea mult firmele furnizoare de servicii si utilitati ceea ce scrie in statutul asociatiei...
Asociatia poate sa renunte la firma care gestioneaza agentul termic, poate contracta alta firma sau poate sa-si faca singura socotelile, repartizarea..., adica gestionarea consumului de caldura fara sa mai plateasca o firma. Respectand prevederile legale, comitetul executiv poate sa elaboreze un regulament propriu de gestionare a agentului termic consumat din sistemul public, iar administratorul sa-l puna in aplicare.
Furnizorul de agent termic factureaza pe asociatie, pe bloc, pe scara in functie de cum sunt construite instalatiile, iar asociatia plateste aceste facturi. Modul cum se repartizeaza costurile pe fiecare apartament este problema asociatiei.