avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1176 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... acordare beneficii banesti dupa nastere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

acordare beneficii banesti dupa nastere

Buna,

daca ma poate ajuta cineva cu clarificarea urmatoarei situatii. Sunt angajata printr-o firma partenera la o companie destul de mare din tara. Aceasta companie decide ca la sfarsitul acestei luni sa se intrerupa contractul de munca cu firma partenera pt a ne prelua o alta de la 01 sept. In momentul de fata sunt in concediu medical (prenatal), iar in prima saptamana din septembrie trebuie sa nasc. Din cate stiu si am mai citit si eu firma la care sunt angajata in momentul de fata nu are dreptul,conform legii, sa imi inchida contractul de munca pt ca le-am adus la cunostiinta starea in care ma aflu. Ei ma pun sa semnez cererea de incetare contract inainte de a semna un precontract sau ceva prin care sa stiu sigur ca ma va prelua cealalta firma. Intrebarea este: daca voi face aceasta trecere de la o firma la alta drepturile mele dupa nasterea copilului vor ramane? Adica, conform Contractului colectiv de munca pe 2007-2010 (am inteles ca cel nou nu s-a aprobat) eu ar trebui sa beneficiez de urmatoarele:
1)Compensarea pe o perioada de 6 saptamani a diferentei dintre salariul de baza individual si indemnizatia de maternitate, conform art. 66 din Contractul colectiv de munca la nivel national valabil in perioada 2007-2010
2)II. Plata unui salariu mediu pe companie pentru nasterea copilului, conform art. 51 alin. C din Contractul colectiv de munca la nivel national valabil in perioada 2007-2010.