Intr-un accident ce a rezultat cu avarierea autoturismului la pragul de dauna totala (asiguratorul CASCO considera dauna totala in cazul meu - daca "reconditionarea pieselor depaseste 90% din sa) - devizul de reparatie depaseste chiar si suma asigurata. Problema apare la despagubire intrucat Insp. de daune zonal imi stabileste valoarea epavei la 30% (desi eu stiam ca 25% este in cazul in care masina este praf si pulbere - facand referire la ord.5/2010 CSA). Insp. de daune imi raspunde cum ca resp. Ordin acopera doar normele pentru asig. de raspunderea civila.
Fiind vorba de o asigurare CASCO :"raporturile dintre asigurat şi asigurător, precum şi drepturile şi obligaţiile fiecărei părţi se stabilesc prin contractul de asigurare". In conditiile de asigurare a contractului apare doar urmatorul punct referitor la stabilirea despagubirilor: "la momentul producerii riscului asigurat din care se scade valoarea la aceeasi data a eventualelor resturi ce se mai pot intrebuinta sau valorifica, fara a putea depasi suma asigurata".
Care este criteriul sau temeiul juridic care stabileste valoarea epavei ?
Contractul de asigurare facultativ(CASCO) cat si axexa acestuia materializata prin conditiile de asigurare reprezinta legea partilor contractante(pacta sunt servanda), conventiile legal facute au putere de lege intre partile contractante.
Ca si temiei juridic in cazul acordarii despagubirilor in baza politei de asigurare facultativa CASCO alaturi de conditiile de asigurare pe care vi le-ati insusit prin semnarea contractului, sunt incidente si dispozitiile legale prevazute de catre Legea nr.136/1995, priv asigurarile din Romania cu modificarile si completarile ulterioare la sectiunea "asigurari de bunuri".
Ordinul CSA nr.5 din data de 25.05.2010, valabil deocamdata si in prezent reglementeaza asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii cauzate tertilor prin accidente de autovehicule, adica reglementeaza acele raporturi de despagubire ce definesc si nuanteaza sub toate aspectele contractul de asigurare RCA.
Asigurarea facultativa este operanta in cazul despagubirilor ce sunt acordate asiguratului de catre asiguratorul facultativ in baza conventiei astfel incheiate.
Pentru reclamatii este necesar sa va adresati CSA Bucuresti prin e-mail la rubrica reclamatii sau varianta cea mai optima asteptati sa primiti despagubirea iar apoi efectuati concilierea directa prev de catre art.720 indice 1 C.pr.civ(procedura prealabila obligatorie-litigiu comercial), pentru diferenta rezultata timbrati actiunea la valoare si initiati un proces de natura comerciala invocand raspunderea contractuala a asiguratorului.
Valoarea masinii la data evenimentului se stabileste plecand de la valoarea de nou a masinii din care se scade valoarea epavei si astfel se ajunge la valoarea reala a masinii. De regula firmele de asigurare nu stabilesc valoarea epavei la mai mult de 25% din valoarea rala a masinii la data evenimentului. Dar depinde si de ce este scris in conditiile de asigurare.
Dauna totala
dandecu23
Buna ziua,
Am un Vw Bora din 2005 care este asigurat CASCO la [EDITAT]. Am lovit masina si a rezultat o dauna care a fost estimata de reprezentanta VW la ... (vezi toată discuția)