Buna ziua,
Am un Vw Bora din 2005 care este asigurat CASCO la [EDITAT]. Am lovit masina si a rezultat o dauna care a fost estimata de reprezentanta VW la 15000 Ron. Masina este asigurata la 17000Ron. Este clar ca a reiesit o dauna totala dar asiguratorul nu doreste nici un fel de dialog cu mine. AM refacut devizul initial de la 15000 la 10300 si le-am transims lor ca sa nu mai rezulte dauna totala si mi-am luat angajamentul fata de [EDITAT] ca orice suma ce depaseste valoarea de 10300 sa fie achitata de mine.
Cand o dauna este dauna totala si am dreptul sa aflu acest lucru de la ei pentru ca ma chinui de trei saptamani si nimeni de la [EDITAT] nu vrea sa dea un procent din valoarea asigurata?
Epava a fost evaluata la 4600 de euro, pret care depaseste valoare asigurata si din discutiile cu cei de la [EDITAT] a reiesit ca ei nu pot sa aprobe decat o reparatie maxima de 0 lei pentru ca epava e mai valoroasa decat valoare estimata.
Din calulele lor mi se pare absurd ca si la o dauna infima, cum ar fi un far sa reiese dauna totala.
Actionarea in instanta o fi ea buna, insa e usturator de costisitoare, ori proprietarul unei masini de aceea isi face polita facultativa, sa nu fie purtat prin instanta si sa fie despagubit intr-un timp rezonabil atunci cand i se intampla ceva si , potrivit contractului si L.136/1995, are dreptul de a incasa despagubiri.
acum, cateva saptamini de nelamuriri nu sunt o catastrofa, intrucat abia au fost demarate discutiile, ceea ce trebuie dvs. sa lamuriti sunt elementele contractului incheiat si discutati, fie personal, fie prin intermediul unui specialist, despre modalitatea de calcul a despagubirii ce vi se cuvine si ce vi se retine in caz de dauna totala, cat e valoarea daunei la masina , etc. E bine sa intelegeti mai intai dvs. toate aceste aspecte si apoi, in cunostinta de cauza, puteti sa va cereti drepturile care vi se cuvin. In rest, e doar ca o vizita la psiholog, unde ala va asculta si dvs. va plangeti.......
Pe internet am gasit conditiile de asigurare casco la G.....
1. valoarea epavei de 4600 EURO? adica aprox 19780 lei? asta este o aberatie intrucit nu are cum sa avem o epava ( masina lovita) cu o valoare mai mare decit suma asigurata a masinii intrgi (nelovite). Este ilogic si aberant.
Poate au cautat pe internet o masina similara scoasa la vinzare si au luat pretul ei (masina intrega, nelovita). Dar nu aveau cum sa evalueze epava la o suma asa mare.
In conditiile de asigurare scrie ca daca sinteti nemultumita de evaluarea epavei (art. 6) puteti face dv. o expertiza extrajudiciara (printr-un expert tehnic neutru) pt. stabilirea valorii epavei si soc de asigurari va suporta 50% din costul ei. Ar fi bine sa fie asa.
2. La G..... daca valoarea despagubirii depaseste 60% masina este declarata dauna totala.
17000 x 60% = 10200 lei.
Va sfatuiesc sa duceti un al treilea deviz cu suma de 10.100 lei (putin sub 60%) chit ca platiti dv. 200 lei, adica sa incercati sa scoateti masina de sub "dauna totala" si sa vedem atunci ce mai zic. Incercati la alt service, nu la reprezentanta.Cred ca merita incercata aceasta varianta.
Tot in conditiile casco scrie ca din valoarea indemnizatiei in cazul daunei totale se scade valoarea epavei si a ratelor ramase neachitate. Deci singura solutie este scoaterea masinii din zona "dauna totala".
Am patit o si eu cu o [EDITAT], mi au zis ca daca nu sunt multumit na-m decat sa-i dau in judecata sau sa accept o carpeala de 2 bani la [EDITAT] cu piese ruginite si carpite. in final masina a iesit numai buna de dat la dezmembrari si asta pt ca val maxima de despagubire este de 60 % si sa fim seriosi cu expertul neutru doar neutru nu poate fi cand lucreaza cu astia de la asigurari, asta e furt pe fata. asa ca evitati [EDITAT] la casco sunt bomba.
Trebuie sa stabiliti ceeace doriti sa faceti:
- acceptarea daunei totale: in acest caz ar trebui sa primiti 100% suma asigurata daca nu doriti pastrarea epavei (societatea de asigurare a licitat probabil epava) - ratele de prima ramase - fransiza mentionata in contract;
- Inlocuirea autovehiculului avariat cu unul similar celui cuprins in asigurare (verificati conditiile de asigurare Art. 6);
- reparatia ( a se vedea Art.9 din conditiile de asigurare): in cazul în care costul de reparaţie sau de înlocuire, este mai mare decât diferenţa dintre valoarea comercială a autovehiculului înainte de producerea evenimentului asigurat şi cea stabilită după producerea acestuia, cuantumul daunei va fi egal cu această diferenţă.
Alegerea asiguratorului se face si in baza conditiilor de asigurare.
Asigurare casco
Ileana2013
Recuperare indemnizatie in caz de dauna totala.
Am avut un accident si cei de la firma de asigurari unde am polita CASCO au evaluat costul reparatiei si au ... (vezi toată discuția)