avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 952 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutor ! Ce este de facut?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutor ! Ce este de facut?

Buna seara,

Impreuna cu sotul , detinem un apartament cu 2 camere, la parter, fara balcon, cu o suprafata totala de 52 mp.
Pe lista de plata a intretinerii afisata , a aparut suma de 100 ron lunar ca fond de reparatii in vederea reabilitarii terasei blocului.
Conform legii nr.230/2007 stim ca fondul de reparatii se calculeaza la cota indiviza in functie de suprafata locuibila a apartametului.
Cu toate acestea, toate apartamentele sunt trecute cu aceeasi suma de plata, indiferent de suprafata locuita.
In momentul in care am cerut explicatii pertinente (verbale , nu in scris) administratorului , acesta pe langa faptul ca nu ne-a pus la dispozitie informatiile solicitate a cautat sa explice modul de alocare a sumei pentru fiecare apartament in parte ca fiind suprafata totala a blocului., explicatie cu care nu putem fi de acord.
Totodata intr-un mod foarte rautacios administratorul ne-a sugerat sa plecam, sa ne mutam din bloc, asta in conditiile in care apartamentul a fost cumparat in anul 1997 prin contract de vanzare-cumparare de la fostul proprietar si nu primit cadou de la stat.
Consideram ca este o lipsa crasa de orice bun simt si respect fata de noi in conditiile in care acest administrator este platit din banii nostrii si prin atributiile pe care le are si trebuie sa le respecte, in afara de implicarea in rezolvarea si intretinerea in bune conditii a partilor comune din acest bloc, lucru de care oricum nu se ocupa, se numara si punerea la dispozitia proprietarilor a informatiilor solicitate de acestia privind modalitatile de calcul a sumelor care trebuiesc platite .
Mai mult decat atat amenintarile au continuat prin faptul ca ne va obliga sa platim mai mult la intretinere doar prin simplul fapt ca avem declarat sediu social pentru firma in acest apartament .
Conform legii, stim ca se face distinctie intre firma care are SEDIU SOCIAL (adresa) in apartament, caz in care se plateste intretinerea normal, functie de numarul de persoane ce locuiesc permanent si firma care are PUNCT DE LUCRU in apartament, caz in care se aplica conventia prevazuta de art.37 din HG 1588/2007.
Mentionez ca firma nu desfasoara activitate la sediu, nu este punct de lucru. Toata activitatea se desfasoara la sediul clientului, existand si un contract de prestari servicii in aceasta directie.
In incheiere vreau sa va rog sa imi spuneti ce este de facut in aceasta situatie.
Este indreptatit administratorul sa se comporte astfel? Este indreptatit sa duca la bun sfarsit amenintarile respective?
In cazul in care refuzam sa platim acest fond de reparatii pana la prezentarea modalitatii de calcul, administratorul poate aplica penalitati la acest fond?
In cazul in care conform amenintarilor calculeaza sume mai mari la intretinere avand in vedere sediul social declarat la aceasta adresa, care sunt modalitatile de aparare impotriva acestui abuz?
Care sunt modalitatile LEGALE de impunere administratorului in vederea respectarii de catre acesta a obligatiilor si sarcinilor ce ii survin in calitatea pe care o are?
Cu scuze pentru lungimea mesajului va multumesc si astept cu interes raspunsul dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: Magdalena Stoica , utilizator 17:40, 19 August 2011
Puteti contesta listele de intretinere.Daca raspusul asociatiei va nemultumeste si-l considerati abuz, mergeti in instanta.
Terasa blocului reprezinta parte comuna ,a carei intretinere/reparatie intra in obligatia tuturor proprietarilor.
Legal,avand in vedere valoarea apreciabila necesara unei reparatii terasa,adunarea generala hotaraste conditiile realizarii reparatiei.Administratorul este angajat al asociatiei de proprietari si nu detine obligatia a raspunde sau prezenta documente .
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acesteia,care in temeiul art 10 din L nr 230/2007 si art 12 A c) si d) din din HG nr 1588/2007,detine obligatia ca in situatia in care ,proprietarul formuleaza contestatie la lista de plata ,in termen de 10 zile de afisarea acesteia, sa comunice raspuns in termen de 7 zile
Administratorul nu detine competenta sa dispuna singur aplicarea de penalitati
Referitor la nemutumiri fata de prestatia administratorului,incercati o lamurire si solutionare amiabila prin intermediul reprezentantului legal=presedintele de asociatie
Ultima modificare: Joi, 18 August 2011
ynocentta, utilizator
@magdalena
in mod normal, acesta este doar un fond necesar stringerii unei parti din suma necesara reabilitarii blocului, insa calculul final ar trebui sa fie facut in mod legal in functie de cota indiviza a fiecaruia, desi nu stiu citi administratori or sa faca acest lucru.
daca administratorul nu va dori sa faca calculul in mod legal (in functie de cota indiviza, puteti contesta,in scris, calculul respectiv in termenul de 10 zile de la afisare, contestatie la care trebuie sa primiti raspuns scris in termen comitetul executiv (nu de la administrator). administratorul este doar un simplu angajat al asociatiei
PS ... m-ati bagat putin in ceata cu reabilitarea terasei si, abia dupa ce am citit si raspunsul ynnocentei, mi-am dat seama ca este vorba de doar de terasa. la ce se refera "reabilitarea terasei" ? ... la hidroizolatia terasei, sau si la reabilitarea hidro si termo a terasei ?
Ultima modificare: Joi, 18 August 2011
ContSters62736, utilizator
In primul rand va multumesc pentru raspuns iar ca lamurire suplimentara mentionez ca aceasta "reabilitare" se refera doar la hidroizolatia terasei.
Ca sa nu mai spun, daca tot a venit vorba, ca am propus presedintelui si administratorului sa inceapa demersurile pentru a intra in programul de reabilitare termica a blocului, mai ales ca la blocurile vecine s-a realizat acest lucru si cu toate ca se cunosc avantajele acestei actiuni, din pacate noi am ramas sa privim cu jind cum altii cu putina implicare si interes pot rezolva aceasta, noi nu.....
Pentru a putea beneficia de programul national de reabilitare a imobilelor,este necesar un consens al proprietarilor,materializat prin hotarare a adunarii generale,urmat de un interes si un efort apreciabil din partea reprezentantului legal al asociatiei de proprietari ,
care sa razbata la toate usile autoritatilor implicate in realizarea si deruiarea acestui
program.

Alte discuții în legătură

Reabilitarea termica a acoperisului catalinmos catalinmos Buna ziua, Locuiesc in Brasov, intr-un bloc cu 4 etaje si 2 scari, un total de 35 de apartamente si din nefericire, locuiesc la etajul 4. S-a inceput ... (vezi toată discuția)
Reabilitare termica individuala roxy_gri roxy_gri Buna seara! Am citit articolul 3 lg230/2007 insa din pacate nu am inteles, daca la un bloc de 4 etaje, eu locuind la etajul 4 din 4, deci ultimul, si pe ... (vezi toată discuția)
Partile comune ale unui bloc(asociatie de locatari) danabarbu danabarbu Buna ziua, Cf. art 3 din Legea 230/2007 \"partile comune dintr-un condominiu care nu sunt apartamente/spatii cu alta destinatie\" Intrebarea mea: copertina ... (vezi toată discuția)