-stau intr-un bloc de 10 etaje cu 34 de familii de 10 ani. nu sant eu proprietarul pe acte a locuintei fiindca am cumparat-o pe numele lui frate-miu prin credit bancar , care acum 10 ani avea un salar superior mie.
-in toti acesti ani m-am implicat in discutii cu toti vecinii si alte activitati privitoare la scara si bloc. deci orice vecin imi stie statutul si ma cunoaste personal.
- in urma desfiintarii ghenei de gunoi aferente scarii noastre se strang bani la asociatia de proprietari,de la un chirias care o foloseste. resp. 500 lei/lunar
-actualul sef de scara are un grup de 5 altii "mai vechi" vecini si fac ei sedinte adhoc si iau numai hotarari eronate si f scumpe pt administrarea acestor bani.care sant actual vre-o 5.000 lei.
- de exemplu schimbare 10 m lungime teava apa subsol plastic/ cost 3500 lei :) fara deviz lucrare, fara garantie=D>
-acum am luat eu initiativa ca cu banii stransi pana in prezent sa schimbam usa intrare bloc, cu una tip termopan. in acest scop am facut o hotarare scrisa prin care proprietarii(cu tabel de semnaturi ) ma imputrenicesc pe mine cu serie buletin ca sa administrez toti banii stransi de pe inchiriere boxa la asoc pana la data de 1 sept 2011. din 34 de locatari am semnaturi de la 27.
- ajungand la asociatie si prezentand hotararea, presedinta imi spune ca nu am nici un drept, ca eu sant nimeni si ca hartia nu e valabila fiindca eu nu sant proprietar, si nu am nici macar mutatie ....etc. era deja montata...#-o
-intre timp seful de scara a bagat mana in banii stansi si a dat 1000 lei firmei care face izolatia cu polistiren a scarii chipurile pt diferite alte lucrari.... fara sedinta , fara nik
- ce parere aveti de situatie si ce ma sfatuiti sa fac / cat si daca eu pot deveni, daca sant ales, "sef de scara "
mersi fain
mersi fain pt raspunsuri / elga50 cam ironice ultimele randuri totusi...eu am apelat la acest forum ca sa fiu ajutat totusi si nu urechiat...
pe viitor cum pot sa iau hotarari ( in calitate de sef de scara fiindca vecinii ma vor pune / sau calitate de mandatar al proprietarilor ) unde si in ce scop v-or fi folositi acesti bani sau urmatorii care o sa vina ??
va rog invatati-ma ce trebuie facut ca sa pot face ceva, macar pe viitor.
tin sa mentionez ca din decembrie 2011 voi fi proprietar cu acte in regula.
daca imi spuneti ca iar trebuie hotarari de consilii si doar asa pot fi administrati acei bani atunci va rog explicati-mi de ce pana acum nu a trebuit ??; Si seful de scara a facut ce a vrut el cu banii. fara chitante, fara contracte , numai la negru.... trebuie sa am pile la presedintele asociatiei sau la administrator , sau cum altfel?
iar daca imi spuneti ca au fost facute smecherii intre asoc si seful de scara atunci cum as putea sa le verific, ( genul bani intrati , bani cheltuiti si pe ce , dar referitor numai la boxa alocata nu pe toata gestiunea asociatiei ). Unde sa fac vre-o plangere, control...etc
As putea sa fac asociatie de prop numai pt scara mea ? ce trebuie facut? trebuie sa ai vre-un curs de calificare ?
mersi fain
Pentru a intelege cum trebuie sa functioneze legal o asociatie de proprietari trebuie cunoscuta bine macar legea 230/2007 si HG 1588/2007.
Din acestea aflam, de exemplu ca nu exista intr-o asociatie "sef de scara", ca nu exista "consiliu" sau "hotarari de consiliu" si multe altele din care o parte vi le scriu mai jos incercand sa raspund la nedumeririle dumneavoastra.
Numai proprietarii membrii ai asociatiei pot candida pentru a fi alesi in comitetul executiv. De aici trebuie sa intelegem ca un proprietar, proprietar adevarat, cu acte de proprietate pe numele sau, nu poate candida pentru o functie in comitet pana cand nu devine "proprietar membru al asociatiei". Poate sesizati diferenta. Asa ca nici nu se pune problema ca o persoana care nu este proprietar sa fie membru in comitet. Oricine (ruda, chirias...) poate fi imputernicit de proprietar sa participe la adunarea generala, sa voteze in numele sau, dar nu sa fie ales.
Pentru ca intrebati mai sus ce trebuie sa faceti, va sugerez:
- deveniti proprietar al apartamentului cu acte in regula si duceti o copie a acestuia la asociatie.
- ca proprietar faceti o cerere catre presedintele asociatiei pentru a deveni membru al asociatiei in care sunteti proprietarul unui apartament
- la urmatoarea adunare generala candidati la functia de presedinte al asociatiei sau de membru in comitetul executiv sau de membru in comisia de cenzori (dar numai dupa indeplinirea primelor doua puncte)
Proprietarii pot hotara sa-si organizeze asociatie de proprietari doar pe o singura scara, in conditiile legii, cu acordul furnizorilor de utilitati, daca se pot separa din punct de vedere tehnic instalatiile comune...
Conform legii administratorul trebuie sa detina atestat de administrator eliberat de primarie in urma sustinerii unor examene si dupa absolvirea cursurilor de administrator.
Pentru presedintele asociatiei si membrii comitetului, legea nu prevede ca acestia sa aiba anumite calificari sau o anumita pregatire..
Cenzorul sau membrii comisiei de cenzori trebuie sa aiba studii conform legii.
Toate acestea si multe altele o sa le aflati daca cititi cu rabdare legea 230 si HG 1588 din 2007 pe care le gasiti aici pe site.
Va asteptam cu intrebari pe marginea acestei legislatiei.