avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Aprobare de pastrare CM societate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Aprobare de pastrare CM societate

Ce acte mai trebuie inregistrate la ITM daca societatea a obtinut aprobarea pentru pastrarea C.M.? Contractul de munca se inregistreaza? Dar actele aditionale la contract?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 21:00, 29 August 2008
Contractul individual de munca se inregistreaza la ITM.
Din cuprinsul Legii nr.130/1999 nu reiese faptul ca actele aditionale trebuie sa fie depuse la ITM de cei care au obtinut aprobarea pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, dar potrivit art.3 din Legea mentionata ITM-ul certifica inscrierile efectuate in carnetele de munca ale acestor angajatori. Certificarea inscrierilor se face in baza acestor acte.
Prin urmare, din cate cunosc eu, in practica unele ITM-uri solicita depunerea acestor acte, iar altele nu.
elis a scris:

Contractul individual de munca se inregistreaza la ITM.
Din cuprinsul Legii nr.130/1999 nu reiese faptul ca actele aditionale trebuie sa fie depuse la ITM de cei care au obtinut aprobarea pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, dar potrivit art.3 din Legea mentionata ITM-ul certifica inscrierile efectuate in carnetele de munca ale acestor angajatori. Certificarea inscrierilor se face in baza acestor acte.
Prin urmare, din cate cunosc eu, in practica unele ITM-uri solicita depunerea acestor acte, iar altele nu.


Elis, te contrazice însăşi legea:


Legea 130/1999
Articolul 2

(1) Carnetele de munca ale salariatilor incadrati la angajatorii prevazuti la art. 1 se pastreaza si se completeaza de catre inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala isi are sediul angajatorul.
(2) Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor:

nu prea "reiese" nimic din ceea ce presupui

a) actele privind executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora;

de precizat că între actele privind executarea contractelor de muncă se află şi actele adiţionale de formare profesională, adesea ignorate de profesioniştii de la unele ITM...

b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora.
(3) Angajatorii care au infiintat sedii secundare in alte judete decat in cel unde angajatorul isi are sediul pot solicita ca pastrarea si completarea carnetelor de munca ale salariatilor care presteaza munca in cadrul sediilor secundare sa se faca de catre inspectoratele teritoriale de munca in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea acestea. In acest caz, angajatorii au obligatia de a inregistra contractele individuale de munca ale salariatilor si de a depune documentele mentionate la alin. (2) la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar si de a detine la sediul secundar o copie a acestor documente.

aceeaşi obligaţie ca mai sus, numai că este precizată competenţa teritorială a ITM în a cărui rază se află sediul secundar...


Obligaţia de la articolul 3 se referă la depunerea altor acte:


2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au urmatoarele obligatii:
a) sa depuna lunar la inspectoratul teritorial de munca dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora;
b) sa prezinte carnetele de munca ale salariatilor la inspectoratele teritoriale de munca, la incetarea contractelor individuale de munca ale acestora, in vederea certificarii inscrierilor efectuate.

din moment ce aceşti angajatori păstrează la sediile lor carnetele de muncă, e firesc ca, în anumite momente (ex. încetarea contractelor de muncă), să prezinte şi ITM pentru verificare înscrierile făcute


"Practica" de a interpreta legea după bunul plac, chiar şi atunci când textul este suficient de limpede, e fără îndoială o boală a sistemului, cauzată de slaba pregătire profesională, de sistemul de încadrare a inspectorilor de muncă etc.

Ce bine că stimabilii legiuitori încă nu s-au răzgândit să prelungească (iar) utilizarea carnetelor de muncă. Din 2009 să sperăm că formalitatea asta va dispărea definitiv... între timp s-au inventat calculatoare, baze de date, Internet... :)
Ultima modificare: Miercuri, 27 August 2008
klewos, utilizator
a_k,
ma refeream la angajatorii care au obtinut aprobare de pastrare si completare a carnetelor de munca si nu la ceilalti angajatori ... asta era ideea mesajul initial .... :)
Initiatorul topicului chiar a pus aceasta intrebare referitoare la inregistrarea actelor aditionale .. ;)
Am înţeles şi mesajul iniţial, şi răspunsul tău. Cu toate astea, nu văd exact de unde din lege ai tras concluzia că angajatorii care păstrează carnetele de muncă la sediu nu au obligaţia de a depune acte adiţionale etc. la ITM, în termenele prescrise. Aş crede că toată confuzia e creată de textul "Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca la care se pastreaza si se completeaza carnetele de munca ale salariatilor".

Pe de-o parte, textul vorbeşte de angajatori în general (textul de la articolul 3 e mai precis: "angajatorii prevăzuţi la alin. 1", nu toţi), pe de alta, spune că actele trebuie depuse la ITM la care se păstrează carnetele de muncă. Or, dacă aceste carnete se păstrează la angajatori, despre ce ITM mai vorbim...

Probleme rămân.
Presupunând că ai dreptate şi că angajatorii care păstrează la sedii carnetele de muncă nu ar trebui să depună la ITM actele respective, care este sensul, atunci, al obligaţiei de a depune dovezile de calculare a salariilor? (aceeaşi obligaţie e menţionată la articolul 2 (2) b))

În al doilea rând, la articolul 3 li se mai cer acestor angajatori carnetele de muncă ale salariaţilor ale căror contracte au încetat, "în vederea certificarii înscrierilor efectuate". Cum ar putea ITM să certifice înscrierile făcute, dacă nu are în faţă şi actele (acte adiţionale, decizii etc.) pe baza cărora s-au făcut acele înscrieri?!
Ultima modificare: Joi, 28 August 2008
klewos, utilizator
Multumesc mult pentru interes si raspunsuri. Concluzia mea e ca depinde de ITM si ar fi cel mai bine sa-i intreb pe ei ce vor.
Problema e cum intreb astfel incat sa nu declansez o furtuna....complicat cu oameni idin ziua de azi. probabil "hartiile" sunt de vina pentru frustrarea lor inexplicabila.
Inca o data multumesc.

Alte discuții în legătură

Act aditional Katalynna Katalynna Buna ziua, As vrea sa stiu daca este adevarat ca pe actele aditionale privind marirea nu se mai aplica stampila ITM, pt ca am primit un astfel de act si mi ... (vezi toată discuția)
Viza itm pe actele aditionale la contractul individual de munca iozefinap iozefinap Buna ziua , Societatea la care lucrez are aprobare de la ITM pentru efectuarea la sediul angajatorului a operatiunilor de pastrare si completare a carnetelor ... (vezi toată discuția)
Act aditional, lege modificata avo1 avo1 buna ziua, va rog sa imi spuneti ce nr are legea modif 130/1999, m-ar interesa art. care permite societatilor sa nu mai vizeze actele aditionale la ITM in ... (vezi toată discuția)