avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 555 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA

ce cheltuieli se pot pune pe PFA?
Cel mai recent răspuns: adimag77 , utilizator 22:14, 4 Septembrie 2011
Sper sa va ajute aceste doua link-uri. Aveti cheltuieli deductibile si cheltuieli deductibilece sunt limitate din punct de vedere fiscal..

[ link extern ]

[ link extern ]


Persoanele fizice autorizate au obligatia sa tina evidenta contabila in partida simpla, asa cum este prevazut prin Ordinul nr. 58 din 23 ianuarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 7/2001, cu modificarile ulterioare. Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ (de exemplu Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar). De asemenea, pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, acestea trebuie sa aiba la baza documente justificative. (contracte, facturi, etc.). Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor si veniturilor se tine pe feluri de cheltuieli, respectiv venituri, in functie de natura lor. Astfel, cheltuielile pot fi:  cheltuielile efectuate in interesul direct al activitatii, cum sunt: - cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri; - cheltuielile cu lucrari executate si servicii prestate de terti; - cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti; - chiria pentru spatiul in care se desfasoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere; - dobanzile aferente creditelor bancare; - cheltuielile cu comisioanele si cu alte servicii bancare; - cheltuielile cu primele de asigurare; - cheltuielile cu reclama si publicitatea; - cheltuielile postale si taxele de telecomunicatii; - cheltuielile cu energia si apa; - cheltuielile cu transportul de bunuri si de persoane; - cheltuielile de delegare, detasare si deplasare; - cheltuielile de personal; - cheltuielile cu impozite si taxe, altele decat impozitul pe venit; - cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale de stat, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, precum si alte contributii obligatorii; - cheltuielile reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate asociatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii;  cheltuielile cu sponsorizarea si mecenatul;  cheltuielile de protocol;  cheltuielile cu amortizarea;  in cazul utilizarii bunurilor cu folosinta mixta (pentru afacere si in scop personal), cheltuiala deductibila se determina, dupa caz, proportional cu: numarul de kilometri parcursi in interes de afacere, numarul de metri patrati folositi in interes de afacere sau numarul de unitati de masura specifice in alte cazuri;  alte cheltuieli deductibile plafonat, stabilite potrivit reglementarilor in vigoare privind impozitul pe venit. Nu ne-ati precizat daca contractele incheiate cu furnizorii de utilitati (Electrica, Distrigaz, Romtelecom etc.) sunt pe numele dumneavoastra, ca persoana fizica autorizata, sau pe numele proprietarului imobilului in care va desfasurati activitatea, ce poate fi acelasi cu numele dumneavoastra, persoana privata (sau al familiei dumneavoastra). In cazul in care contractele nu sunt pe numele persoanei fizice autorizate, exista riscul ca inspectorii fiscali sa considere aceste cheltuieli nedeductibile la calculul venitului impozabil. In acest caz, va recomandam sa incheiati un contract cu proprietarul imobilului (de inchiriere, de comodat etc.), si astfel cotele-parti de cheltuieli cu utilitatile ce rezulta din desfasurarea activitatii in totalul cheltuielilor inregistrate pe facturi vor fi deductibile la calculul venitului dumneavoastra impozabil."

[ link extern ]
Ultima modificare: Marți, 30 August 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Vreau sa mentionez ca de o luna am facut PF si contractele incheiate cu furnizorii de utilitati sunt pe numele meu nu pe PF. Trebuie sa fac un contract de intre mine si firma mea ? Si cum calculez cotele parti care pot sa le trec pe PF
Ultima modificare: Duminică, 4 Septembrie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Faceti un contract de comodat in care aratati ca o cota parte din spatiu este folosit pentru a desfasura activitataea PFA.si puteti deduce aceste cheltuieli in procent aratat in contract.
Ca sa treceti acea cota parte specificata de doamna Iuliana Bontea intocmiti o dispozitie de plata catre proprietarul persoana fizica (in cazul acesta, tot dvs.) cu suma platita efectiv la care e bine sa anexati si o copie a facturii sau chitantei din care sa reiasa ca s-a respectat ce e scris in contract.
multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sediu firma marian barbu marian barbu BUNA ZIUA AM SI EU O INTREBARE LA 31 DEC A EXPIRAT CONTRACTUL PENTRU SEDIU SOCIAL CARE SUNT RISCURILE ? AMENDA ? (vezi toată discuția)
Deducere contributie asigurare privata de sanatate vlad.aurelia vlad.aurelia Va rog sa-mi spuneti daca cineva cunoaste mai multe amanunte despre posibilitatea deducerii asigurarii private de sanatate pentru salariati si modul de ... (vezi toată discuția)
Ce spuneti de acest articol codul fiscal permite deductibilitatate la venituri neimpozabile ca contractul decomodat? iubestedariarta iubestedariarta \"Potrivit articolului 48 alineatul (1) din Codul fiscal, venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile ... (vezi toată discuția)