avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 515 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... student platitor de CASS ?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

student platitor de CASS ?

buna ziua,

Am si eu o nedumerire. am cautat pe net si pe forum si am gasit raspunsuri contradictorii.
Sunt studenta si am deschis un PFA pe norma de venit 8040. In aceste conditii trebuie sa platesc sanatatea? sau cat sunt inca studenta sunt scutita?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: camelia iosif , utilizator 09:21, 2 Septembrie 2011
Nu exista scutire pentru studenti, se plateste CASS daca inregistrezi venituri.
1. In calitate de studenta sunteti asigurata la sanatate fara plata contributiei.
2. In calitate de PFA legea va obliga sa platiti contributia la sanatate.
3. Statutul de studenta nu va exonereaza de obligatiile legale in calitate de PFA.
Ultima modificare: Miercuri, 31 August 2011
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Conform ordonantei de urgenta aprobate de Guvern pentru o mai buna finantare a sistemului de sanatate, urmatoarele categorii vor fi scutite de la plata asigurarilor de sanatate, incepand cu 1 ianuarie 2011:

- revolutionarii raniti
- revolutionarii raniti retinuti
- pensionarii cu pensii mai mici de 740 de lei
- copiii, tinerii, studentii, daca nu realizeaza venituri
in categoria student intra doar studenti la zi?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cass lazarica18 lazarica18 ce persoane sunt scutite de la plata cass?? (vezi toată discuția)
Pensionar inregistrat pfa - care sunt contributiile obligatorii? stelach stelach Buna ziua, un pensionar, care este inregistrat ca persoana fizica autorizata, ce obligatii fiscale are,are obligatia incheierii unui contract de asigurari de ... (vezi toată discuția)