avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Amprentarea angajatilor...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Amprentarea angajatilor...

Lucrez ca vanzatoare intr-un magazin . Toti angajatii acestei firme au un numar de marca . Marca care trebuie introdusa in programul vanzari sectiunea pontaj la intrarea si iesirea din tura .Puna aici nimic deosebit acest sistem functionand timp de 2 ani fara nici o problema . Insa patronii au ajuns la concluzia ca trebuie schimbata aceasta modalitate deoarece " spun ei " vanzatoarele nu si-au respectat programul de lucru ele fiind pontate de catre colege fara sa fie prezente la locul de munca . Din punctul nostru de vedere solutia gasita de ei este mult prea drastica , aceasta fiind pontarea prin amprentare . Poate ca cineva va crede ca exageram dar ce nevoie mai avem de amprentare cand magazinul este prevazut cu sistem de supraveghere video cu sunet . Si nu va imaginati ca acest sistem a fost instalat pt eventualii hoti care ar putea intra in magazin , exclus , acest sistem a fost instalat pentru supravegherea stricta a vanzatoarelor . Magazinul se afla intr-o zona rau famata a Bucuresti- ului si in cazul in care se fura din magazin noi suntem cele care platim pagubele chiar daca se stie sigur ca nu suntem noi vinovatele . Si aici trebuie sa precizam si faptul ca nici marfa si nici magazinul nu sunt securizate in vre-un fel iar conducerea firmei chiar daca stie aceste probleme nu ia nici o masura , sincer nici nu au interes sa o faca deoarece pe langa furturile " clientilor" mai sunt si furturile de pe stoc direct din calculator sau furturile de la deschiderea magazinelor , furturi de care sunt direct responsabili dar pe care nu le putem dovedi . In urma refuzului nostru de a accepta aceasta modalitate de pontaj ni sa spus ca nu ne vom lua salariile . I -am intrebat care este temeiul legal al a