avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie si Legea returnarii produselor in 10 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie si Legea returnarii produselor in 10 zile

Din cate inteleg, un magazin online este obligat prin lege sa primeasca produsele inapoi in termen de 10 zile.
Intrebarea este, ce conditii poate impune magazinul pentru a se apara de rauvoitori?
Spre exemplu, X comanda de 100 de milioane, se foloseste de produse o saptamana, dupa care le trimite imapoi la magazin, folosite, cu ambalaje desfacute sau rupte.


Am observat ca unele magazine impun:
1. plata transportului la retur de catre client (in cazul expus mai sus, X va plati bucuros 15 lei pentru a folosi produsele de 100 mil o saptamana...)
2. produsul sa fie in ambalajul original (care daca e rupt, nu prea ajuta la nimic...)

Asadar, ce putem impune clientului ca sa ne ferim de astfel de cazuri, si totodata sa nu iesim din legalitate.

Putem formula o regula de genul: nu poti trimite mai mult de 20% din produse inapoi, in cazul unei cumparaturi mari?
Cel mai recent răspuns: Bojan I.M. , Mediator 17:50, 15 Septembrie 2011
Orice regula care contravine prevederilor legale este nula. Nu puteti conditiona returnarea produselor prin impunerea unui procentaj.
Normal ca nu nu vreau sa pun o regula care contravine prevederilor legale. Tocmai de-aia intreb daca exista prevederi legale si in apararea magazinului...
Adica, poti face ceva impotriva lui X care iti ruineaza afacerea?
Poti lua masuri de limitare a unor astfel de practici?
Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Termenii de “fara penalitati” si “singurele costuri” sunt cuvintele cheie pentru subiectul de fata. Este clar ca intentia legiuitorului roman este de protectie a consumatorului in fata unui abuz din partea comerciantului - astfel incat orice conditie suplimentara fata de cea stabilita de norma imperativa din lege ar fi o limitare nejustificata si ilegala a dreptului de denuntare unilaterala pe care il are consumatorul.
Deci atit cerinta de utilizare a ambalajului original, cit si mai ales cea de pastrarea a unor sume pentru un produs “utilizat” (care este in mod clar o penalitate aplicata) sunt niste dispozitii ce contravin prevederilor legale actuale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comert electronic porada porada In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)
Og 130/2000 sau un posibil abuz al consumatorului mariuspe mariuspe Buna seara, Sotia mea si cu mine avem o mica afacere pe internet, mai exact un magazin virtual in care comercializam bijuterii din aur. Un client a ... (vezi toată discuția)
Returnare produse personalizate NicoValcu NicoValcu Buna ziua, mi-am cumparat un produs personalizat si m-am razgandit. Mai pot face ceva? Multumesc! (vezi toată discuția)