Buna ziua,am urmatoarea problema:La un magazin cu amanuntul se vand produse cu plata la termen.Mai concret vine o persoana fizica si,pe baza de contract cumpara marfa si mi-o plateste peste 5 luni.Intrebarea este ce document ii intocmesc in momentul livrarii marfii:factura sau aviz?Daca emit factura o inregistrez in conta in luna emiterii si ii fac si descarcarea de gestiune sau nu?Multumesc
Faceti factura pe care scrieti ca plata se va face in termen de ... luni. Cand vi se dau banii se face chitanta sau bon fiscal, daca aveti casa de marcat. Descarcarea din gestiune o faceti in momentul cand ati facut si inregistrat in contabilitate factura. La finele lunii figurati in contabilitate cu sold la contul 411 clienti (adica cat trebuie sa incasati).
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.