In general, aceste "operatiuni" sunt realizate de contabilii firmelor. E o "deficienta" pe piata romaneasca a muncii: patronii romani au senzatia ca un contabil trebuie sa faca totul. Putini sunt angajatorii care inteleg ce inseamna rentabilitatea muncii. Pana si un regulament de ordine interioara vor unii patroni sa fie redactat de contabil!
Va doresc succes!
Toti angajatorii au impresia ca atributiile unui inspector de personal (resurse umane) pot fi indeplinite de un contabil. Aceste functii se intersecteaza numai in ceea ce priveste salariile si alte drepturi banesti si de aici confuzia, voita sau nu, a angajatorilor.
Un contabil care se ocupa si de problemele de relatii de munca si evidenta muncii este agasat tot timpul si incurcat in meseria lui. Daca la o firma cu 4-5 angajati mai merge, la o firma mai mare este imposibil. Dar eu zic ca si contabilul este "vinovat" ca accepta asa ceva.
Din pacate si eu ma lovesc de aceeasi problema. La prima vedere cand le spui despre ce este vorba li se pare interesant iar apoi intreaba "Protectia muncii faci?"
Putini stiu care este diferenta dintre un Inspector Protectia Muncii si Inspector Resurse Umane... Aveam si eu aceeasi problema ca si Adriana, dar usor, usor am inceput sa le remediez mergand in paralel cu evidenta contabila si cu serviciul de resurse umane, dar bineinteles ei fiind instiintati ca platesc pentru servicii diferite. Doar asa stiu macar cat de cat ca exista o diferenta si ca nu intra in atributiile contabilului sa faca si partea de resurse umane...