Buna ziua! Asociatia de proprietari din care fac parte s-a infiintat la inceputul acestui an si primele 2 chitante emise pentru plata intretinerii nu au serie si numar tiparite, doar numarul de chitanta este trecut de catre cel care a incasat banii. Chitante cu serie, numar si personalizate cu datele asociatiei s-au dat din a treia luna. La inceput au zis ca atunci cand vor avea chitantierul nou le vor lua pe cele vechi si vor fi inlocuite cu chitante noi. Am dat din intamplare peste cele vechi si m-am dus cu ele sa le inlocuiesc cu cele noi. Acum mi se spune ca nu se poate, ca-s ok si cele vechi. Asa este? Stau linistita ca sunt valabile la un eventual proces? Intreb pentru ca am mai avut la vechea asociatie probleme pentru ca administratorul a dat chitante false si am asteptat mult pana ne-am recuperat banii furati.
Continuati cu chitantierul inceput pana il terminati, iar daca chitantierele goale nu au fost folosite emiteti o decizie de numerotare documente pentru 2011 dupa care pueti sa le folositi.
Sau verificati daca nu este deja emisa o decizie de numerotare a documentelor pentru chitantierul numerotat.
Nu mai e obligatoriu sa folositi chitantiere personalizate si cu numarul si seria tiparite. Puteti sa completati toate aceste date si cu pixul dar pastrand ordinea numerelor din prima zi a anului pana la final.
Scuze, dar nu inteleg. Eu nu am ce sa numerotez, chitantele le-am primit dupa ce am platit intretinerea. Si in legatura cu numerotarea prima chitanta are nr.3, a doua 11 si a treia (din noul chitantier) nr.9. Eu vreau sa stiu daca sunt valabile primele 2 care au fost emise de administrator dintr-un chitantier pe care il avea inainte de a-si cumpara asociatia asa ceva. Vechiul administrator avea una in gestiune, iar noi alte chitante. Am avut ani intregi de procese pana a platit ce-a furat.
In acest sens pastrati acele 2 chitantiere in inventarul asociatiei si luati un altul pentru care emiteti o decizie de numerotare si pe care sa-l folositi pe viitor. Cele doua care sunt numerotate aiurea nu le mai folositi, doar le pastrati.
@ionelmic,
Cerd ca este o problema, o neintelegere, poate ca pe calculatorul dumneavoastra apar alte mesaje si nu cele postate aici.
Ca sa ne convingem si sa va convingeti faceti un exercitiu simplu o singura data: citati primul mesaj postat de @andeea.voicu si-apoi raspundeti.
Spun asta pentru ca @andreea.voicu explica de doua ori ca a primit chitanta de la asociatie cand a platit, a dat bai, ca proprietar, pentru intretinere, la bloc, la apartament. Asadar nu aceasta persoana numeroteaza chitante, nu ea scrie chitante, nu ea are chiantiere pe care sa le pastrezae, asa cum spuneti dumneavoastra. Poate ati gresit odata si-ati confundat reclamantul cu reclamatul, proprietarul cu administratorul..., dar vad ca si a doua oara faceti aceeasi confuzie.
@andrea.voicu,
Chitantele csunt valabile si fara seria tiparita iar cel care le emite le poate numerota cu pixul...
Pentru ca aveti o asociatie nou constituita este firesc sa nu fi avut chitante cu numele asociatiei tiparite de prima data. Iar bani trebuiau incasati pentru inceputul activitatii si-ar fi fost mai nesigur sa adune cineva bani pe tabele asa cum au mai procedat unii la infiintare.
Sunt valabile acele chiatnte, sunt valabile si cele care vi se emit acum. Important este ca sumele incasate pe aceste chitante sa fie condemnate in registrul de casa, evidentiate in fisele personale ale proprietarilor, in registrul fondului de rulment, reparatii si fonduri speciale.
Discutati cu administratorul presedintele, cenzorul sa verifice daca aceste sume se inregistreaza in documente asa cum v-am explicat si acordati-le increderea si sprijinul dumneavoastra.