In luna iulie 2007, lucratori ai APANOVA au venit la bloc si au schimbat contorul de apa rece, in lipsa unui delegat al asociatiei. Ulterior, a instiinta asociatia de acest lucru si ne-a umflat factura cu suma de peste 2600 lei.
Presedintele a fost la sediul societatii sesizand neregula, dar nu a depus nimic in scris.
Zilele trecute societatea a somat asociatia ca ne inchide apa, daca nu platim acea datorie plus penalitatile.
In aceasta perioada nu am fost actionati in instanta.
Eu apreciez ca datoria s-a prescris. Am sau nu dreptate si ce trebuie sa facem?
Ce inseamna ca furnizorul "a instiinta asociatia de acest lucru si ne-a umflat factura cu suma de peste 2600 lei."?
Adica a emis o factura pentru montarea unui nou apometru?
Spuneti ca in acea perioada nu ati fost actionati in judecata si-aceasta poate fi un punct de pornire petru a analiza daca datoria s-a prescris.
Dar trebuie sa vedeti si alte amanunte. Daca sunt documente pentru aceasta datorie. Daca exista un proces verbal de instalare semnat de reprezentantul asociatiei. Daca exista vreun document de instiintare, esalonare a platii, semant de vreun reprezentant al asociatiei in aceasta perioada. Daca exista factura, notificare, alt document prin care asociatia a fost instiintata de aceasta datorie caum un an, doi in urma.
Unele din aceste pot duce la intreruperea perioadei de prescriere.
Au fost cazuri cand in instanta s-au recuperat restante si penalizari vechi de 10 ani pentru ca in dosar au fost depuse dovezi ca debitorul a fost notificat, ca a fost somat, ca debitorul si-a luat angajamentul (in scris) ca va plati debitul la un anumit termen..., iar instanta a considerat ca acestea au intrerupt perioada de prescriere, ca debitorul chiar a avut cunostinta de debite, iar semnarea unui angajament de plata esalonat, a fost dovada clara a recunoasterii debitului si penalizarilor de catre debitor, astfel ca a hotarat obligarea debitorului la plata debitului de baza, a penalizarilor si a cheltuielilor de judecata.