avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 916 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... CONTESTATIE IMPOTRIVA UNEI AMENZI ADMINISTRATIVE
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

CONTESTATIE IMPOTRIVA UNEI AMENZI ADMINISTRATIVE

Buna ziua,
In aprilie 2011, am fost citata intr-un proces la Parchetul de pe langa Curtea de APEL , in calitate de invinuit, pe motiv ca fisa medicala pentru obtinerea permisului auto, din anul 2006 este falsa.Mi s-a recomandat refacerea analizelor medicale, ceea ce am si facut, ptr. a demonstra ca sunt apt medical si nu prezint pericol pe drumurile publice.La o anumita perioada am primit o instiintare, ca a fost scoasa de sub urmarire penala, si ca trebuie sa platesc amenda administrativa de 1000 ron, existand posibilitatea de depunere a contestatiei.Evident, am depus contestatie, suma fiind f mare, tinand seama de situatia financiara; contestatia mi-a fost respinsa, avand dreptul de a depune contestatia la Curtea de APEL,ceea ce am si facut. Ma asteptam sa primesc un raspuns in scris, in sensul ca amenda ramane fixa de 1000ron, sau micsorata, sau anulata. Insa, mare mi-a fost mirarea :O, cand am primit citatia, prin care mi se aduce la cunostinta ca trebuie sa ma prezint la Curtea de APEL , in calitate de PETENT, citez:"pentru FOND-plangere impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata (art.278 ind.1C.p.p.)....etc, apararea este obligatorie, iar in cazul in care partea nu isi alege aparator, i se va desemna un aparator din oficiu."
Am redat pe scurt situatia in care ma aflu; ma voi prezenta la data fixata,fara aparator (ca doar partea financiara a fost subiectul intregului caz).
Spuneti-mi, va rog, exista vre-o sansa ca sa am castig de cauza, insemnand miscorarea amenzii (in Cpp, amenda administrativa fiind intre 10-1000 ron), lucru care m-a determinat sa depun respectivele contestatii.Daca era fixa de 1000ron, plateam si nu mai complicam, dar exista un interval, dar de ce maxim, cand eu am depus fisa medicala inainte de termen, sunt apt medical, si culmea..asta e partea amuzanta, nici macar nu am prestat functia de conducator auto...O alta intrebare, credeti ca am agravat situatia cu aceste contestatii, nu as fi vrut in nici-un caz sa ajung pe treptele tribunalului:(
Nu am cunostinte jurudice, dar am impresia ca m-am complicat...ca mi-am cam pus "bete in roate"...insa avand dreptul la contestatii...am profitat de acest drept!!!
MULTUMESC....astept un raspuns!
Cel mai recent răspuns: oct_12345 , utilizator 10:16, 30 Septembrie 2011
Buna ziua

Nu pot decat sa va felicit pentru faptul ca ati contestat masura administrativa dispusa in cazul dvs.
Poate va sosi vremea cand fiecare cetatean al acestei tari, fundamentat pe probe reale va contesta in mod legal dispozitiile dispunse in mod abuziv de catre organele de cercetare penala cat si de catre instantele de judecata.

In ceea ce va priveste, dvs ati contestat cum era si legal rezolutia luata in cazul dvs de catre unitatea de parchet, aflandu-va in prezent in recurs la Curtea de Apel.

Sanse de castig:

In opinia mea aveti sanse de castig 80%, instanta de recurs va aprecia pe de o parte ca fata de solutia de scoatere de sub urmarire penala nu se impunaplicarea unei amenzi administrative sau in cel mari rau caz amenda aplicata este excesiv de mare.
In dreptul procesual penal exista regula potrivit careia: "non reformatio non peja", in traducere si plicare directa nu poate fi agravata situatia pententului, partii in general in exercitarea caii de atac, de la acest principiu exista si exceptia potrivit careia pote fi agravata situatia in propria cale de atac daca celeilalte parti i-a fost admis recursul, sau a fost admis recursul nitatii de parche.
Cum in cazul dvs nu a fost formulat recurs e catre unitatea de parchet, dezia instantei de recurs poate fi fie respingerea acestuia, fgie admiterea, dar in nici un caz prin respingerea recursului nu va poate fi agravata situatia initiala.

Cu toata stima.
oct_12345 a scris:

Buna ziua,
In aprilie 2011, am fost citata intr-un proces la Parchetul de pe langa Curtea de APEL , in calitate de invinuit, pe motiv ca fisa medicala pentru obtinerea permisului auto, din anul 2006 este falsa...
La o anumita perioada am primit o instiintare, ca a fost scoasa de sub urmarire penala...

...cand am primit citatia, prin care mi se aduce la cunostinta ca trebuie sa ma prezint la Curtea de APEL , in calitate de PETENT, citez:"pentru FOND-plangere impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata (art.278 ind.1C.p.p.)....etc, apararea este obligatorie, iar in cazul in care partea nu isi alege aparator, i se va desemna un aparator din oficiu."


Nu ne spuneti cine a facut initial plangerea la parchet pentru acea fisa medicala.
Din cate inteleg eu, dvs. ati fost scoasa de sub urmarire penala, fiind sanctionata administrativ.
Asta inseamna ca in urma cercetarilor, s-a constatat ca fapta nu prezinta un pericol grav, si s-a sanctionat de parchet ca simpla contraventie, nu infractiune.
In schimb, cel care a facut sesizarea la parchet (probabil biroul politiei rutiere) a fost nemultumit de aceasta rezolutie a parchetului de scoatere de sub urmarire, si a formulat la Curtea de apel plangere impotriva rezolutiei procurorului de netrimitere in judecata (art.278 ind.1C.p.p.).
Va sfatuiesc sa luati legatura cu un avocat, pentru ca sunt toate sansele sa fie admisa plangerea intimatului si sa va trimita in judecata cu dosar penal, sau sa retrimita dosarul la parchet pentru continuarea cercetarilor.
Dvs. ati contestat amenda, dar mai este pe rol in paralel si aceasta plangere impotriva rezolutiei procurorului de netrimitere in judecata, pe care sigur nu ati formulat-o dvs, pentru ca va era favorabila.

Multumesc pentru raspuns,
Nu stiu cine a facut initial plangerea la parchet...insa, eu am fost citata in aprilie 2011, ptr. dosar nr..../P/2009!!!FAPTUL CA MAI ESTE PE ROL O PLANGERE IMPOTRICA REZOLUTIEI PROCR. DE NETRIMITERE IN JUDECATA...nu face decat sa-mi dea emotii si mai mari...Situatia se agraveaza, paremi-se...Avocat inseamna bani, nu-mi permit acest lucru...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cerere expertiza ramy84 ramy84 Intr-un dosar de delapidare, invinuita a fost scoasa de sub urmarire penala prin ordonanta a procurorului. Impotriva ordonantei reclamantul a facut plangere ... (vezi toată discuția)
Contestarea solutiei de nup data de catre procurorul de caz martalogu1971 martalogu1971 Care este procedura in cazul solutiei de NUP? Se poate face contestatie la instanta fara a trece prin etapa prim-procurorului ? (vezi toată discuția)
Nup-ul lasa urme? RazvanI RazvanI In urma cu circa 13 ani am fost implicat intr-un accident de circulatie care s-a soldat cu o victima. Dosarul a fost solutionat cu NUP de catre procuratura. ... (vezi toată discuția)