Buna ziua.
Ma intereseaza si pe mine ce rseponsabilitate mai am, daca in anul 2007 am cesionat partile sociale ale unei firme si in urma unui control facut in 2009, s-a constatat ca noul administrator a omis sa inregistreze niste facturi si a produs o anumita paguba. De asemenea nu mai exista arhiva societatii si din balanta estimativa scoasa de finante, rezulta ca eu am de platit niste sume pentru niste marfuri si mijloace fixe care nu se mai regasesc in contabilitate. As vrea sa stiu ce se poate retine in sarcina mea, ca fost administrator, avand in vedere ca eu am predat societatea in anul 2007 prin act de cesiune incheiat legal la notariat si proces verbal de predare-primire prin care noul administrator preia actele, activul si pasivul societatii.
Multumesc
De principiu nu aveti vreo responsabilitate dupa perioada ulterioara cesionari, cu exceptia cazului in care administrarea de face in fapt dupa ce in drept obligatiile si orice raport cu scietatea sa stins.
Dupa cesionare nu am avut absolut nici o legatura cu activitatea societatii. Controlul ANAF a gasit ceva marfuri si mijloace fixe in Blanta de verificare estimativa pe care au facut-o ei, cu situatia dinaintea cesionarii si care nu se mai regasesc in contabilitatea anterioara. Pentru acelea vreau sa stiu daca mai am vreo rasponsabilitate, daca noul administrator a preluat societatea in totalitate, cu actele, pasivul si activul acesteia, iar eu nu am fost implicat in nici un fel in activitatea ulterioara a firmei?
Nu aveti de ce sa raspundeti pentru ceea ce s-a intamplat ulterior cesionarii actiunilor. Inteleg ca Dvs. ati predat inclusiv arhiva, adica toate documentele contabile ale societatii si aveti act incheiat cu noul administrator.
Numai daca se constata ca ati prejudiciat societatea pe timpul administrarii acesteia de catre Dvs., va pot pune intrebari organele de control.