avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... preluare contabilitate asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

preluare contabilitate asociatie proprietari

Trebuie sa preiau contabilitatea unei asociatii de proprietari care este in curs de infiintare.
Am cateva intrebari:
- cum se incepe contabilitatea unei asociatii de proprietari nou infiintate
- cum se trece de la asociatia de locatari la asociatia de proprietari, contabiliceste vorbind?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: sorin_a , utilizator 17:41, 4 Octombrie 2011
Trebuie sa aflati:
- situatia restantierilor;
- situatia fondurilor de rulment si de reparatii....sau/si a altor fonduri;
- sa preluati chitantierele din urma;
- sa preluati situatia tuturor facturilor primite de la furnizori sau prestatori neplatite sau platite in avans si nepuse inca pe liste;
- sa preluati registrul de casa;
- sa preluati extrasul de cont de la banca din ziua predarii/primirii.
- sa primiti cash-ul din casa;
- registrul de inregistrari documente intrate/iesite din asociatie;
- sa primiti o situatie a soldurilor pasiv-activ;
- sa primiti PV sau statutul asociatiei unde exista descris sistemul de penalizare.
- ultima lista de cote intretinere dupa care se fac incasarile curente.

Contabilitatea se prelungeste si se perfectioneaza evidenta, daca este cazul. Nu exista o linie de demarcatie intre contabilitatea asociatiei de locatari si a asociatiei de proprietari.

Nu sunt sigura ca am acoperit tot ce ar trebui preluat. Mai asteptati si alte pareri.
Ultima modificare: Luni, 3 Octombrie 2011
elga50, moderator
Conform legii 230/2007 si HG 1588/2007, asociatia de proprietari poate opta pentru contabilitatea in partida dubla sau in partida simpla, in urma hotararii luata in adunarea generala.
Asa ca primul pas ar fi sa hotarati asupra acestui aspect. Recomand contabilitatea in partida simpla, ce nu necesita cunoasterea functionarii conturilor contabile, nu se intocmesc note contabile, nu se intocmeste balanta si nici bilant contabil.
Sub indrumarea cenzorului, orice administrator poate sa tina contabilitatea in partida simpla.
Apoi urmeaza sa deschideti, sa intocmiti cateva documente de evidenta obligatorii:
- cate o fisa (formular de operatiuni diverse) pentru consemnarea costurilor lunare ale intretinerii, pentru fiecare proprietar. Consemnati in debit sumele lunare de plata conform listei de plata iar pe credit platile facute de proprietar (incasarile asociatiei conform chitantelor sau incasari prin banca conform extrasului de cont).
- un registru de evidenta a fondurilor (registru tipizat de la librarie). In prima jumatate a acestuia consemnati fondul de rulment (pe fata) si alte fonduri (pe verso). In a doua jumatate fondul de reparatii (pe fata) si fondul de penalizari (pe verso). Rezervati cate o pagina pentru fiecare proprietar.
- cate o fisa (formular de operatiuni diverse) pentru fiecare furnizor de servicii si/sau utilitati, unde consemnati, in credit facturile primite si-n debit platile facute.

In aceste trei seturi de formulare, preluati soldurile de la vechea asociatie, care va revin dumneavoastra, conform protocolului intocmit la desprindere.
Mai intrebati si mai avansam, in functie de ce ati inceput sa faceti, de ce model de contabilitate ati stabilit sa tineti s.a.m.d.
Multumesc pt raspunsuri.
Contabilitatea se doreste a fi in partida simpla.
Daca am inteles bine, se preia patrimoniul de la asociatia de locatari cu tot cu solduri. Eu aveam impresia ca asociatia de proprietari este o entitate noua iar contabilitatea ei va incepe cu soldurile 0. Si nu stiam cum va fi, daca va trebui sa tin o perioada paralel 2 contabilitati, pana se sting datoriile din asociatia de locatari. Imi cer scuze, gandeam cu voce tare, in cazul in care ar mai fi avut cineva dilema aceasta.

Totusi, va trebui sa cumpar registre noi si chitantiere noi, cu noul antet al asoc. de proprietari si sa preiau soldurile vechii asoc. de locatari.

Multumesc
Nu trebuie neaparat sa comandati chitantiere cu antet, sunt scumpe si aproape inutile, in conditiile in care puteti cumpara de la papetarie chitantiere simple pe care le aplicati stampila asociatiei.
Aceasta are in amprenta ei toate datele necesare identificarii emitatorului, serveste ca document oficial oriunde.

Chitantierele "personalizate" sunt de "de fitze". :)
Da, aveti dreptate.

Cum voi face insa, cu angajatii? Le voi intocmi contracte noi?

Alte discuții în legătură

Registru jurnal mihasi mihasi Am preluat o asociatie de proprietari, insa am intampinat o problema. Cursurile le-am facut mai demult si nu le mai gasesc. Va rog sa-mi precizati daca in ... (vezi toată discuția)
Elemente de activ si pasiv in contabilitatea asociatiei de proprietari nety36 nety36 Buna ziua pentru ca de putin timp sunt numita cenzor al asociatiei de domiciliu am nevoie sa ma clarific asupra unor elemente din situatia contabila In ... (vezi toată discuția)
Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului cipex cipex Buna ziua, in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii: - s-a constatat ca nu ... (vezi toată discuția)