avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... registru jurnal
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

registru jurnal

Am preluat o asociatie de proprietari, insa am intampinat o problema. Cursurile le-am facut mai demult si nu le mai gasesc. Va rog sa-mi precizati daca in registrul jurnal se trec si obligatiile din lista curenta a proprietarilor. Ex: datorie ap. 25 lista iulie - 50 lei. A doua problema: Se poate completa registrul jurnal centralizat sau pe fiecare inregistrare in parte? Ex: total incasari proprietari ziua "X" sau incasare ap a,b,c; sau total datorii proprietari ziua "X"(daca raspunsul este afirmativ la prima intrebare) ori datorie ap a,b,c. Multumesc pentru raspunsuri

Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 04:35, 29 Octombrie 2012
incep rin a va raspunde la intrebarea 2 puteti trece incasarile centralizat (total zi) insa la plati treceti toate elementele separat.
intrebarea 1: Rolul acestui registru este de a inregistra cronologic si sistematic modificarile elementelor de activ si pasiv ale societatii adica incasarile si platile
coloana 1: se inscrie numărul curent al operaţiunilor înregistrate începând de la 1 ianuarie, sau de la începutul activităţii, până la 31 decembrie, sau încetarea activităţii.
coloane 2: data (anul, luna, ziua) când se efectuează înregistrarea în registru.
coloana 3: felul documentului (factura, chitanţa, jurnalul privind operaţiunile de casă şi bancă, jurnalul decontărilor cu furnizorii etc.), precum şi numărul şi data acestuia.
coloana 4: felul operaţiunii, dându-se explicaţiile în legătură cu operaţiunea respectivă.n coloanele 5 şi 6 se trece simbolul conturilor debitoare şi, respectiv, creditoare.n coloanele 7 şi 8 se trec sumele totale, debitoare şi creditoare din documentul respectiv (bon, factură, jurnal auxiliar, notă de contabilitate etc.Lunar se totalizează sumele debitoare şi sumele creditoare.
si nu treceti sumele si obligatiile din lista curenta a proprietarilor.nu au ce cauta acolo decat daca le-ati incasat si in acest caz se intalnesc la rubrica incasari.
Sper sa va fi lamurit.
Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
CRINA1, utilizator
Va multumesc pentru raspuns. Asa procedez, dar am fost contrazisa de cenzor, care este expert contabil si care sustine urmatoarele: daca treci factura primita, apoi treci o treci ca platita, atunci obligatia de plata a proprietarului se trece si ea la data intocmirii listei de plata, apoi o treci cand este platita. Pana la urma cum sa fac?
@mihasi,
Asociatiile de proprietari pot tine contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, conform hotararii adunarii generale.
In asociatia dumneavoastra ce s-a hotarat in aceste sens?
Contabilitatea in partida dubla nu se poate conduce decat de persoane cu studii de specialitate: contabili, economisti...
Contabilitatea in partida simpla se poate tine de persoane fara studii de specialitate in contabilitate sub indrumarea si controlul cenzorului asociatiei.
In varianta a doua, asociatia poate folosi foarte eficient "Fişe de cont pentru operaţiuni diverse".
Fiecarui apartament i se deschide o fisa in care se inregistreza suma datorata conform listei de plata pentru intretinere si incasarile.
Sumele datorate si incasate pentru fondul de rulment se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de rulment.
Sumele datorate si incasate pentru reparatii se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de reparatii.
Sumele datorate si incasate ca penalizari se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de penalizari.
.....
Registrul de casa se intocmeste zilnic. Lista de plata lunar.
Verificarea corectitudinii evidentei se face lunar prin intocmirea situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv, ajutati de soldurile din jurnalul casa, jurnalul banca, fisele de cont pentru operatiuni diverse, registrele de fonduri (rulment, reparatii, penalizari...).
In contabilitatea in partida simpla nu au rost utilizarea registrului jurnal, cartea mare si registrul inventar chiar daca in legea contabilitatii se spune ca sunt obligatorii.
Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
Adriantot, moderator
Nu am inteles legatura dintre Registrul Jurnal de incasari si Plati si debitorii asociatiei(proprietarii) . In Registrul Jurnalde Incasari si Plati treci pe rand incasarile si platile din luna in curs. Listele le intocmiti dupa sfarsitul lunii si e alta poveste ,normal ca incarcati locatarii pentru a va recupera banii.
Acum dupa cum a spus domnul Adrian depinde cum tineti contabilitatea ,desi ma indoiesc ca in partida dubla puteti tine dv contabilitatea doar cu cursul de administrator cu atestat sau chiar cuun curs de contabil, ma refer la faptul ca nu va permite legea.
Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
CRINA1, utilizator
Eu vorbesc despre Registrul jurnal cod 14-1-1/A, iar evidenta este in partida simpla.

Alte discuții în legătură

Preluare contabilitate asociatie proprietari sorin_a sorin_a Trebuie sa preiau contabilitatea unei asociatii de proprietari care este in curs de infiintare. Am cateva intrebari: - cum se incepe contabilitatea unei ... (vezi toată discuția)
"registrul jurnal" prevazut in hg 1588/2007 - norme de aplicare la legea 230/2007 anele2010 anele2010 As dori sa stiu ce trebuie sa se consemneze intr-un \\"registru jurnal\\", cerut de Art. 22, alin. (7) din HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea ... (vezi toată discuția)
Activ-pasiv... si altele yaguaro_1st yaguaro_1st Prietena mea m-a rugat sa o ajut cu actele asociatiei. Cunosc ceva teorie, m-am intersectat cu acest domeniu dar imi dau seama ca am cateva nelamuriri acum, ... (vezi toată discuția)