Am preluat o asociatie de proprietari, insa am intampinat o problema. Cursurile le-am facut mai demult si nu le mai gasesc. Va rog sa-mi precizati daca in registrul jurnal se trec si obligatiile din lista curenta a proprietarilor. Ex: datorie ap. 25 lista iulie - 50 lei. A doua problema: Se poate completa registrul jurnal centralizat sau pe fiecare inregistrare in parte? Ex: total incasari proprietari ziua "X" sau incasare ap a,b,c; sau total datorii proprietari ziua "X"(daca raspunsul este afirmativ la prima intrebare) ori datorie ap a,b,c. Multumesc pentru raspunsuri
incep rin a va raspunde la intrebarea 2 puteti trece incasarile centralizat (total zi) insa la plati treceti toate elementele separat.
intrebarea 1: Rolul acestui registru este de a inregistra cronologic si sistematic modificarile elementelor de activ si pasiv ale societatii adica incasarile si platile
coloana 1: se inscrie numărul curent al operaţiunilor înregistrate începând de la 1 ianuarie, sau de la începutul activităţii, până la 31 decembrie, sau încetarea activităţii.
coloane 2: data (anul, luna, ziua) când se efectuează înregistrarea în registru.
coloana 3: felul documentului (factura, chitanţa, jurnalul privind operaţiunile de casă şi bancă, jurnalul decontărilor cu furnizorii etc.), precum şi numărul şi data acestuia.
coloana 4: felul operaţiunii, dându-se explicaţiile în legătură cu operaţiunea respectivă.n coloanele 5 şi 6 se trece simbolul conturilor debitoare şi, respectiv, creditoare.n coloanele 7 şi 8 se trec sumele totale, debitoare şi creditoare din documentul respectiv (bon, factură, jurnal auxiliar, notă de contabilitate etc.Lunar se totalizează sumele debitoare şi sumele creditoare.
si nu treceti sumele si obligatiile din lista curenta a proprietarilor.nu au ce cauta acolo decat daca le-ati incasat si in acest caz se intalnesc la rubrica incasari.
Sper sa va fi lamurit.
Va multumesc pentru raspuns. Asa procedez, dar am fost contrazisa de cenzor, care este expert contabil si care sustine urmatoarele: daca treci factura primita, apoi treci o treci ca platita, atunci obligatia de plata a proprietarului se trece si ea la data intocmirii listei de plata, apoi o treci cand este platita. Pana la urma cum sa fac?
@mihasi,
Asociatiile de proprietari pot tine contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, conform hotararii adunarii generale.
In asociatia dumneavoastra ce s-a hotarat in aceste sens?
Contabilitatea in partida dubla nu se poate conduce decat de persoane cu studii de specialitate: contabili, economisti... Contabilitatea in partida simpla se poate tine de persoane fara studii de specialitate in contabilitate sub indrumarea si controlul cenzorului asociatiei.
In varianta a doua, asociatia poate folosi foarte eficient "Fişe de cont pentru operaţiuni diverse".
Fiecarui apartament i se deschide o fisa in care se inregistreza suma datorata conform listei de plata pentru intretinere si incasarile.
Sumele datorate si incasate pentru fondul de rulment se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de rulment.
Sumele datorate si incasate pentru reparatii se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de reparatii.
Sumele datorate si incasate ca penalizari se inregistreaza in registrul de evidenta a fondului de penalizari.
.....
Registrul de casa se intocmeste zilnic. Lista de plata lunar.
Verificarea corectitudinii evidentei se face lunar prin intocmirea situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv, ajutati de soldurile din jurnalul casa, jurnalul banca, fisele de cont pentru operatiuni diverse, registrele de fonduri (rulment, reparatii, penalizari...).
In contabilitatea in partida simpla nu au rost utilizarea registrului jurnal, cartea mare si registrul inventar chiar daca in legea contabilitatii se spune ca sunt obligatorii.
Nu am inteles legatura dintre Registrul Jurnal de incasari si Plati si debitorii asociatiei(proprietarii) . In Registrul Jurnalde Incasari si Plati treci pe rand incasarile si platile din luna in curs. Listele le intocmiti dupa sfarsitul lunii si e alta poveste ,normal ca incarcati locatarii pentru a va recupera banii.
Acum dupa cum a spus domnul Adrian depinde cum tineti contabilitatea ,desi ma indoiesc ca in partida dubla puteti tine dv contabilitatea doar cu cursul de administrator cu atestat sau chiar cuun curs de contabil, ma refer la faptul ca nu va permite legea.