avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 894 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Cum se calculeaza valoarea de nou
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Cum se calculeaza valoarea de nou


In cazul unui vehicul care are motorul schimbat cu alt tip(omologat R.A.R.),valoarea de nou se modifica
conform cu noul tip rezultat?
Exemplu:

Mercedes 380SE->Mercedes 300D
Mercedes 300Se->Mercedes560SE

Exista un articol de lege care sa specifice asa ceva?
Daca se calculeaza gresit aceasta valoare, unde ma pot adresa?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ciubotariu claudiu , utilizator 11:46, 1 Februarie 2009
Buna seara.Va multumesc pentru interesul aratat subiectului,reproduc raspunsul de la C.S.A. ,care sincer ridica mari semne de intrebare cu privire la rolul si autoritatea C.S.A. :

" Raspuns final
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor
Directia Relatii cu Publicul

Nr. VII / 19375 / 09.09.2008
Către: Domnul POPESCU NICULAE
Email: popescu_niculae@yahoo.com
Stimate domn,
In completare la adresa CSA nr. VII/ 19375/05.09.2008, urmare a primirii documentatiei solicitate, va precizam urmatoarele:
I. conform art. 53 litera c din ordinul nr. 8 valoarea de nou este de 24.347 euro (echivalentul in lei la cursul leu/euro comunicat de B.N.R. in data de 15.07.2008), respectiv 87.147 lei.
Prin adresa nr. E 4202/08.09.2008, reprezentantii societatii de asigurare ASIBAN S.A. comunica urmatoarele:
- modelul Mercedes 380 SE este un model de autoturism care nu se mai fabrica. Conform mentiunilor din cartea de identitate, in data de 27.12.2000 pentru acest autoturism s-a efectuat o omologare individuala, fiind înlocuit motorul. Astfel motorul pe benzina (cod 116963) cu putere maxima de 150 KW s-a înlocuit cu un motor diesel (cod 617.912) cu putere maxima de 65 KW.
- datorită acestui fapt, s-a avut in vedere preţul de nou al modelului Mercedes 280 SE (an de fabricatie 1983) care are un motor de 136 KW si cilindreea de 2796 cmc.. Din lista de preturi pusa la dispozitie de dvs. pretul de listă este de 47.617,80 DM echivalentul a 25.347 euro.
II. pentru stabilirea coeficientului de uzură s-au avut in vedere prevederile art. 58 alin. 4 din Ordinul nr. 8/2008, rezultand un coeficient de uzura de 85 %. S-a avut în vedere anul de fabricatie 1983 inscris in certificatul de inmatriculare si parcursul in kilometri de 418.000;
III. pentru stabilirea valorii reale a autoturismului la data producerii accidentului, potrivit art. 58:
87.147 lei x (100 – 85) % = 87.147 x 15 % = 13.072 lei
IV. pentru stabilirea valorii rămase s-au avut în vedere prevederile art. 50 alin. 2:
13.072 lei x 25 % = 3.268 lei
V. Diferenta intre valoarea reala si valoarea ramasa: 13.072 lei – 3.268 lei = 9.804 lei
In acest sens, referitor la stabilirea si plata despagubirilor, potrivit prevederilor art. 50 alin. 12 şi alin. 13 din Normele mai sus enuntate:
„(12) Despagubirile nu pot depasi:
a) cuantumul despagubirii, valoarea vehiculului la data producerii evenimentului si nici limita maxima de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA, in cazul unei daune totale, in situatia in care pagubitul face dovada repararii vehiculului;
b) cuantumul despagubirii, diferenta dintre valoarea vehiculului la data producerii accidentului si valoarea ramasa si nici limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA, in cazul unei daune totale in situatia in care pagubitul nu face dovada repararii vehiculului si in cazul daunelor partiale;
(13) Se defineste dauna totala ca fiind situatia in care cuantumul pagubei, asa cum a fost definit la alin. (3) depaseste 75 % din valoarea vehiculului la data producerii evenimentului”
Art. 43. - Despăgubirile se stabilesc în conformitate cu art. 43 şi 54 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza elementelor cuprinse în formularul "Constatare amiabilă de accident" ori pe actele eliberate de persoanele care au competenţe să constate accidentele de vehicule, pe înştiinţarea sau pe procesul-verbal de constatare a pagubelor întocmit de asigurător ori prin hotărâre judecătorească.
Aceasta adresa nu este un act administrativ de autoritate in sensul Art.1 din Legea 554/2004 si nu este opozabila tertilor.
Director,
Iulian Cristinel Eremia "

Din art.53 lit. c) reiese clar ca exista doar doua moduri de evaluare :
-ori dupa pretul comunicat de producator
-ori prin asimilare(dar tot cu un pret de catalog)
Eu am trimis la C.S.A. odata cu cererea de recalculare si o lista de preturi gasita pe internet,in ideea ca o vor folosi pentru o eventuala comparatie ,dar au timis lista celor de la Asiban si de acolo au luat ei pretul (neoficial).
Dar daca vor sa evalueze prin asimilare normal ar fi sa ia in considerare modelul W126 300SD,cu urmatoarele date tehnice :

Producción: Septiembre de 1979 a Agosto de 1985.
Nº de ejemplares construidos: 78.725
Motor: OM617A, Diesel 5 cilindros en línea.
Diámetro/Carrera: 91x92,4 mm.
Cilindrada: 2.998 cc
Relación de compresión: 21,5:1.
Alimentación: Inyección diesel Bosch de 5 pistones, turboalimentado.
Potencia: 125 CV DIN a 4.350 rpm.
Par Máximo: 25,5 mkg a 2.400 rpm.
Transmisión: Cambio standard automático de 4 velocidades: 1ª-3,90:1, 2ª-2,30:1, 3ª-1,41:1, 4ª-1,00:1, MA-5,48:1.
Grupo cónico: 3,07:1.
Suspensión: Independiente a las 4 ruedas, delantera con trapecios transversales, muelles, amortiguadores y estabilizadora, trasera con brazos oscilantes multiples y diagonales, amortiguadores y estabilizadora. Opcionalmente control autonivelante hidroneumático.
Dirección: Servo asistida de recirculación de bolas. Diámetro de giro 11,8 m.
Frenos: Circuito hidráulico doble servoasistido. Discos a las 4 ruedas y ventilados los delanteros. Opcionalmente ABS.
Neumáticos: 195/70 RS 14.
Dimensiones: Largo 4,995 m., Ancho 1,820 m., Alto 1,430 m. Batalla 2,935 m., Peso 1.705 Kgr.
Velocidad Máxima: 165 Km/h.
Aceleración: 15 Seg. 0/100 Km/h.
Consumo: 11,1 litros/100 Km.
Tanque de combustible: 77 litros.


Acesta este modelul care seamana 99% .
Va multumesc.
Sunt doua probleme:
1) problema asimi;arii cu un model al carui pret este cunoscut este discutabila. Trebuie ca respectivul model sa semene cat mai mult cu cel analizat si, in acelas timp, sa-i fie cunoscut pretul de vanzare ca nou. Cea mai sigura cale este gasirea unui catalog de preturi din anii 1983...1995 in care trebuie sa se gaseasca modelul Dvs.
2) Nu s-a tinut seama de inlocuirea motorului. Presupun ca motorul era mai "tanar" decat autoturismul propriu-zis Si aici problema este criticabila. Normele CSA nu diferentiaza daca schimbarea unui agregat s-a facut in anul 1985 sau in anul 2005.
Apreciez ca prin metoda aplicata societatea de asigurare v-a prejudiciat cu cel putin 5000 lei.
Succes in continuare.
Buna ziua,
Am avut un eveniment rutier din care a rezultat avarierea serioasa a autovehiculului pe care il conduceam. Politia l-a gasit vinovat de producerea accidentului pe celalalt sifer implicat. Pana acum toate bune si frumoase, eram multumit ca eu nu am patit nimic, in timp ce masina nu mai merita facuta.
M-am dus la societatea de asigurare, cei de acolo mi-au luat declaratie, m-au pus sa le aduc chiar si copiile declaratiilor date la politie de mine si celalalt conducator auto la politie, au facut si poze la masina, agentul constatator a fost de acord ca valoarea reparatiei ar fi mai mare decat valoarea masinii.
Problema mea care e? In doua saptamani asiguarerea nici macar nu s-a uitat pe dosarul meu, scuzandu-se prin volumul de munca.
Ma intereseaza daca e un anumit termen in care societatea este obligata sa ma despagubeasca, mentionez ca nu a fost intocmit nici macar procesul verbal de constatare a daunelor. Eu ma grabesc pentru ca acea masina e masina familiei, iar in starea asta sunt nevoit sa o tin intr-o curte in timp ce eu si tatal meu suntem pietoni.
Nimeni nu mi-a spus cum e cu termenul in care ei sunt obligati sa ma despagubeasca.
salut si eu sant tot asa cu dauna totala bine p o masina second un audi a 4 din 96....prblm e ca recuperez de la asigurator..paguba iar diferenta in proces cu soferul vinovat...pt ca daca nu ai casco vei primi f putin p ea....normal in 20 de zile trebuie sa se rezolve totul daca nu iti convine ce dau asigurariile depui contestatie la biroul de litigi CSA asta e viatza in tara asta birocratie cand e de dat bani se fac ca ploua cand e de luat.......cauta umbrele:)apropo dupa 20 de zile ei intra cu penalizari de intre o.1 si 25 la suta din valoarea care tre sa o primesti.si inka o chestie nu esti obligat sa le dai masina daca ti-o cer masina ramane tie e lege in constitutia romaniei nu te pot ei obliga nu te lasa la ei rupele fasu:)X-(fi rau

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se afla valoarea de nou pentru o masina veche? Pancovici Pancovici Buna ziua. Am avut un accident cu masina mea, un Mercedes E320 din 1993.Vinovat a fost un vw passat si am deschis dosar de dauna pe RCA.Pt a se calcula ... (vezi toată discuția)
Poate fi un articol de lege echivoc? POPESCU NICULAE POPESCU NICULAE Buna ziua si va salut cu respect.Vreau sa va prezint un articol de care m-am lovit in relatia cu societatea de asigurari. Articolul ... (vezi toată discuția)
Calcul dauna totala conform facturii in lei sau a contractului in euro? levis36 levis36 cum se interpreteaza articolul 53 din normele CSA Art. 53. - Prin valoarea de nou a vehiculelor se intelege: b) pentru vehiculele de productie straina, ... (vezi toată discuția)