O firma (microintreprindere) are un contract de inchiriere pentru sediul social, proprietarul persoana fizica, in care se stipuleaza ca obligatie a chiriasului "sa achite in termen legal platile curente aferente: electricitate, gaze, gunoi, apa sau daca parte din cele mentionate sunt incluse in costurile lunare de intretinere sa efectueze plata intretinerii". Contractul este facut pe toata suptafata apartamentului.
Societatea poate inregistra pe cheltuieli aceste utilitati (evident exclus deducerea de tva) pe baza facturilor emise de furnizori pe numele proprietarului si pe baza chitantei de intretinere emisa de asociatia de proprietari? Care este monografia? Persoana fizica proprietara imobilului trebuie sa adauge aceste sume la venitul brut declarat pentru cedarea folosintei bunului.
Pe baza contractului de inchiriere, cheltuielile sunt deductibile din punct de vedere fiscal.
Chiria o inregistrati 612=401.
Plata intretinererii 628=5311.
Plata energiei utilitatilor (apa, energie electrica, gaze ) 605=5311.
Plata serviciilor de salubritate 628=5311.
Nu deduceti TVA intrucat facturile nu sunt pe numele societatii , ci al proprietarului.
In plus, datorita faptului ca, in practica, furnizorii nu emit chitanta pe numele celui care da banii ci pe numele titularului de contract, ca sa fie evidentiat clar ca societatea este cea care a platit trebuie sa intocmiti o dispozitie de plata in casierie din care sa reiasa ca proprietarul a primit acesti bani.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Inregistrari
danyyyyy
buna ziua, asi dori sa intreb consumul de gaz pe anul trecut in ce cont se inregistra pe 628 sau pe 605 cu fact. primita direct de la furnizor, dar cu factiura ... (vezi toată discuția)
Refacturare utilitati
bestb
Salutare!
Daca ma poate ajuta cineva cu privire la refacturarea utilitatilor........
Am urmaturul caz:
Societatea a construit un bloc. Toate utilitatile ... (vezi toată discuția)