avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 833 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Indemnizatie concediu de maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Indemnizatie concediu de maternitate

Buna ziua.
Va rog sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema, daca se poate. Legislatia actuala spune ca mamele (sau tatii) beneficiaza de concediu de maternitate, respectiv paternitate cu o durata de 12 pana la 36 de luni (in cazurile copiilor cu handicap), iar indemnizatia primita reprezinta 75% din salarul avut la locul de munca (cu conditia ca aceasta sa se fi derulat pe perioada minima de un an.
Una din dispozitiile acestei legi spune ca si studentii la cursurile la zi ale unei Universitati, beneficiaza de aceleasi beneficii. Eu sunt eleva a unei scoli postliceale (cu cursurile la zi). Beneficiez de o asemenea indemnizatie? Mentionez ca postlicealul pe care il urmez (cel sanitar) are o durata de 3 ani, iar eu urmez cursurile anului 2 ale acestei scoli. Astazi am fost la servixiul social, fiindca cei de la scoala spuneau ca nu stiu nimic in acest sens si mi s-a spus ca nu pot sa primesc o astfel de indemnizatie. Mie mi se pare totusi absurd. Doar fiindca nu scrie universitate??:sorry:

Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ayline , utilizator 19:32, 13 Octombrie 2011
OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor prevede urmatoarele:
Art. 2
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi: