avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 833 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Indemnizatie concediu de maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Indemnizatie concediu de maternitate

Buna ziua.
Va rog sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema, daca se poate. Legislatia actuala spune ca mamele (sau tatii) beneficiaza de concediu de maternitate, respectiv paternitate cu o durata de 12 pana la 36 de luni (in cazurile copiilor cu handicap), iar indemnizatia primita reprezinta 75% din salarul avut la locul de munca (cu conditia ca aceasta sa se fi derulat pe perioada minima de un an.
Una din dispozitiile acestei legi spune ca si studentii la cursurile la zi ale unei Universitati, beneficiaza de aceleasi beneficii. Eu sunt eleva a unei scoli postliceale (cu cursurile la zi). Beneficiez de o asemenea indemnizatie? Mentionez ca postlicealul pe care il urmez (cel sanitar) are o durata de 3 ani, iar eu urmez cursurile anului 2 ale acestei scoli. Astazi am fost la servixiul social, fiindca cei de la scoala spuneau ca nu stiu nimic in acest sens si mi s-a spus ca nu pot sa primesc o astfel de indemnizatie. Mie mi se pare totusi absurd. Doar fiindca nu scrie universitate??:sorry:

Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ayline , utilizator 19:32, 13 Octombrie 2011
OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor prevede urmatoarele:
Art. 2
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:
a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de o indemnizatie lunara;
b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.
(2) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. a) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei.
(3) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. b) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei.
(4) Pentru copilul cu handicap concediul pentru cresterea copilului se acorda pana la implinirea de catre acesta a varstei de 3 ani, iar indemnizatia aferenta se acorda in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei.
(5) Cele 12 luni prevazute la alin. (1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
....
m) frecventeaza, fara intrerupere, cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar sau, dupa caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenta ori de master, precum si ale invatamantului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, in tara sau in strainatate, intr-un domeniu recunoscut de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu exceptia situatiei de intrerupere a cursurilor din motive medicale;
.............................................

Pentru a afla mai multe detalii mergeti la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale in raza careia domiciliati si intrebati .. aceasta institutie este cea mai in masura sa va dea un raspuns abilitat.

Va multumesc din suflet pentru raspus! Sper sa fie si cei de la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale suficient de intelegatori si sa nu ma lase fara o indemnizatie...
Pentru a nu mai face confuzie între concediu de maternitate și concediu pentru creștere copil : indemnizația de maternitate este de 85 % din venitul lunar brut pe ultimele 6 luni, iar indemnizația de creștere copil este de 75 % din venitul net pe ultimele 12 luni.
mefi a scris:

Pentru a nu mai face confuzie între concediu de maternitate și concediu pentru creștere copil : indemnizația de maternitate este de 85 % din venitul lunar brut pe ultimele 6 luni, iar indemnizația de creștere copil este de 75 % din venitul net pe ultimele 12 luni.

indemnizatia de maternitate : Cuantumul brut lunar al indemnizatiei de maternitate este de 85% din baza de calcul stabilita conform art. 10 din OUG nr.158/2005 din care se retine doar contributia de asigurari sociale (CAS). Baza de calcul a indemnizatiei de maternitate se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii.

indemnizatia pentru CCC : cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni

Multumesc pentru lamuriri. Nu stiam exact care cum. Mi-ati facut lumina :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Indemnizatia de maternitate AmaliaPopescu AmaliaPopescu As dori sa aflu care va fii valoarea indemnizatiei de maternitate in cazul in care doresc sa raman insarcinata,dar si valoarea concediului ... (vezi toată discuția)
Cuantumul indemnizatiei pentru concediu de maternitate daca te afli in somaj nicoletamoroianu nicoletamoroianu Buna ziua.Am si eu o nelamurire si daca se poate sa ma ajutati.Am lucrat la [Editat] 1 an fara o zi adik pe data de 6 martie mi-a incetat contractul de munca ... (vezi toată discuția)
Concediul de sarcina alina_cj alina_cj Buna ziua. Cu 3 luni inainte de a intra in prenatal am fost in concediu medical. In aceasta perioada voi beneficia de 85% din 75% din salariul net? (vezi toată discuția)