avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Oportunităţi de colaborare Student caut cabinet avocatura pentru colaborare
Discuție deschisă în Oportunităţi de colaborare

Student caut cabinet avocatura pentru colaborare

Buna ziua,

Numele meu este Catalin Bucsan , sunt student in anul IV la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Romano - Americane si m-am gandit sa apelez la acest forum in speranta de a gasi un cabinet de avocatura care sa aiba nevoie de un student pentru ...nu ma pot gandi acum exact la ce poate folosi un student in cadrul unui cabinet de avocatura :). Pot sa spun ca am colaborat cam 1 luna cu o doamna Practicanta in insolventa , experienta care pentru mine a fost buna chiar daca a fost de scurta durata. Am invatat sa fac ropoarte lunare de activitate ale lichidatorului/administratorului judiciar, sa fac notificari catre partile interesate, chemari in judecata , tabelele de creanta s.a.m.d. Dupa cum bine stiu toti domnii avocati ( care au fost si dansii la randul lor pe bancile unor facultati ) ceea ce se preda in facultate nu se bate chiar bine cap in cap cu ceea ce se intalneste in practica, spun asta pentru ca motivul meu pentru a cere o astfel de colaborare este de a dobandi experienta astfel incat atunci cand voi fi pus in fata faptului implinit si va trebui sa trec in randul juristilor ( lucru care il voi face intr-un fel sau altu ), sa nu ma izbesc de un mare zid si sa stau eventual in sala de judecata ca un copil in prima zi de scoala.
Recunosc rezultatele mele de la facultate nu sunt extraordinare...poate motivat si de faptul ca a trebuit sa ma intretin relativ singur...poate pentru ca aproximativ in fiecare an a trebuit sa locuiesc cu casa in rucsac pentru ca nu aveam un loc unde sa stau etc. Dar haideti sa nu imi plang de mila ca nu asta este scopul pentru care postez....Ideea generala ar fi ca daca exista in Bucuresti un domn/doamna avocat cu intentia de a angaja un student/ viitor coleg :P as aprecia daca as fi contactat pe adresa de e-mail Bucsan_Catalin@yahoo.com. Domiciliul meu flotant a propiu si la figurat este in Bucuresti.
In concluzie ca sa eliminam anumite nelamuriri o sa fac si o lista de FAQ.

Vreti sa fiti platit ?
- Desigur, dupa cum am mentionat mai sus ma intretin singur, prin urmare am nevoie de un salariu !

Alta experienta relevanta in domeniu , in afara de cea mentionata mai aveti ?
- Nu !

Ce credeti ca va face un potential candidat ?
- Faptul ca vreau sa invat, ca ma atrage meseria de jurist aproape oricare ar fi ea, ca nu sunt "baiatu lu tata" si ca stiu ce inseamna munca de la 13 ani, ca am o ierarhie a valorilor si ca nu am tendinta sa imi bat joc de munca altora.

Cam atat mi-a venit in minte desigur ca domniile voastre pot adresa intrebari ( daca vor fi ) la care eu voi raspunde cat pot de repede.
As vrea sa cer domnilor si doamnelor care vor posta, sa posteze in cazul in care o pot face in mod civilizat fara sa ia peste picior si fara sa-mi vorbeasca de sus, persoanele care simt nevoia de a face lucrul acesta sunt rugati sa se abtina ( mai bine sa am anuntul gol, decat sa ma enervez ). Daca cineva s-a simtit jignit / ofensat de modul in care este formulat anuntul meu, imi cer scuze , intentia mea nu este aceasta ci pur si simplu cu sinceritate caut un loc de munca in domeniul in care doresc pe viitor sa activez. Precizarea care am facut-o mai sus referitoare la ulterioare postari care au ca obiect critica de prost gust este facuta pur si simplu pentru ca am intalnit si oameni de aceasta natura ( nu pe acest forum, deocamdata) asa ca iarasi va rog sa nu ma intelegi gresit.


Cu deosebit respect,
Catalin Bucsan




Cel mai recent răspuns: ContSters59477 , utilizator 22:26, 11 Octombrie 2008
chiar acum cateva minute am citit pe forum un anunt al unui avocat care cauta colaboratori , dar avocatul nu poate colabora decat cu un avocat stagiar , cauta dezbaterea de pe forum , ti-as recomanda sa ceri sprijinul profesorilor tai de la fac. pentru a fi bine informat in cautarea ta , succes
Sunt constient de ceea ce spuneti dumneavoastra, dar eu am folosit termenul colaborare pentru ca nu stiu ce denumire ar avea relatia profesionala dintre un avocat si un student...ma gandeam ca exista lucruri de facut exact cum am facut si in cadrul colaborarii cu doamna Practicanta in insolventa de care am mentionat in primul post. Multumesc pentru sfat.
O seara buna.
Articolul 175
Toate formele de exercitare a profesiei pot angaja personal auxiliar. Este interzisa angajarea ca personal auxiliar a persoanelor cu studii juridice superioare.

Daca va referiti la articol de mai sus care a fost citat de acel domn in discutie, eu inteleg ca este interzisa angajarea unei persoane cu studii juridice superioare finalizate astfel legalitatea unei eventuale colaborari nu ridica probleme deoarece eu nu am studiile finalizate ci doar am trecut in ultimul an. Daca am interpretat eu gresit va rog sa ma corectati.

L.E.: Imi cer scuze pentru dublu-post am realizat dupa ce era deja prea tarziu.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Septembrie 2008
FarFromSane, utilizator
colaborare ar fi raport de munca , sau asociat al unei soc. com. etc.? imi puteti spune ce intelegeti prin acest termen , atentie sa fie totul in cadrul relatiilor de munca legale
va doresc sa aveti succes in demersul dv. de a va putea crea o cariera cat mai stralucitoare
sfatul meu este sa incercati sa fiti in limitele legale pt. a nu avea necazuri , caci legile sunt facute pt. a fi o cat mai buna armonie in societate
Evident ca ma refer la un raport de munca si ma gandeam ca as putea face parte din acel personal auxiliar care inteleg ca poate fi orice persoana mai putin persoane cu studii juridice superioare finalizate. Si cum eu ma exclud din clasa celor mentionati in Art. 175 mai sus citat, ma gandesc ca este legal ca un avocat sa angajeze un student pe un post care sa aiba ca responsabilitati anumite activitati chiar de secretariat, intentia mea nu este neaparat sa fiu un asistent sau ceva de genu, ma intereseaza orice post poate oferi un avocat, atata timp cat o sa am acces la informatii ce ma vor pregati sa fiu un mai bun jurist. O zi buna.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Septembrie 2008
FarFromSane, utilizator

Alte discuții în legătură

Pot in cadrul cabinetului de avocat sa angajez un absolvent de faculate de drept ? CABINET AVOCAT \ CABINET AVOCAT \ Va rog sa mi spuneti daca in cadrul Cabinetului de Avocat pot sa angajez un absolvent al facultatii de stiinte juridice ...si pe ce post ? Dea semenea ... (vezi toată discuția)
Consilierul juridic in cadrul unui cabinet de avocat ContSters40598 ContSters40598 Concret, cum poate colabora consilierul juridic cu un avocat? Ce poate el face in cadrul cabinetului de avocat? Cum va colabora cu avocatul? Cum va fi ... (vezi toată discuția)
Job in domeniul juridic catalyna_pavel catalyna_pavel Cum pot obtine un job in cadrul unui cabinet/societati de avocatura? Mentionez ca sunt studenta la Drept, anul 2 (a doua facultate) si imi doresc foarte mult ... (vezi toată discuția)