Am o socitate a carei obiect de activitate este colectare deseuri fier pe care apoi le revinde.
Rog pe cei care stiu despre ce este vorba sa-mi spuna daca procedez corect.
Astfel:
-soc.achizitioneaza deseuri fier vechi de la persoane fizice,ptr.care se intocmesc adeverinte de primire si de plata (implicit Nir. pt.fiecare adeverinta).Prin adeverinta ,la valoarea bruta (cantit.X pret) se retine 3% fond mediu si tot la valoarea bruta se retine 16% impozit retinut la sursa, restul de plata care i se achita omului fiind diferenta dintre valoarea bruta si cele doua retineri.
- soc.vinde ,la randul sau, aceste deseuri catre o alta societate care colecteaza.Pentru aceasta ,intocmeste factura ,cu taxare inversa a TVA, cantitate x pret = valoarea totala a facturii pe care soc.client o achita ,fara a inscrie si retine in aceasta factura din valoarea mai sus mentionata 3% fd.mediu si 16 % impozit.
Este corect? Soc.clienta trebuie sa calculeze si sa vireze din valoarea facturii intocmite de noi cele doua ,3% si 16 % ? Pentru ca daca ar fi sa le calculez si sa le viram tot noi atunci valoare facturii ar trebui sa fie mai mare cu aceste doua valori,iar acestea nu intra sub incidenta taxarii inverse a aTVA.
Multumesc voua.
Buna ziua.M-ar intersa si pe mine cum procedati la adeverintele de primire si plata.La fiecare adeverinta se face nir si se ataseaza la jurnalul de achizitii sau se face un centralizator pe zi cu toate adeverintele? Va multumesc.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.