avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1005 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata administratie

Buna seara,
Locuiesc intr-un cartier rezidential , in apartament dintr-o vila. Nu avem Asociatie de proprietari din diverse motive pe care nu vreau sa le expun acum.
Intreg cartierul este administrat de o firma de administrare care apartine dezvoltatorului. Intrebarea mea este legata de taxa pe care trebuie sa o platim pe firmei de administrare care la ora actuala este o suma de bani( exprimata in Euro) pentru metru patrat " suparafata construita" a aparatamentului. In contractul de vanzare cumparare nu apare termenul de "suprafata construita " a apartamentului.
Intreband administratorul cum a fost fixata aceaasta suprafata mi s-a spus ca este suprafata desfasurata a aparatamentului plus 20% din aceasta.
Va rog sa-mi spuneti daca exista o prevedere legala legata de taxa de adminstrare. Daca se plateste la" suprafata construita", suprafata desfasurata sau suprafata utila a aparatamenului si daca este legal ca aceasta taxa sa fie exprimata in euro si nu in lei?
Va multumesc.
un cetatean
Plata administratorului persoana juridica se face pe baza negocierii dintre acesta si proprietari. Nu exista vreo reglementare care sa stabileasca tariful in functie de suprafata, de obicei se plateste la numar de persoane sau pe baza modului de fundamentare a serviciilor prestate de administrator. In conditiile in care nu aveti asociatie de proprietari puteti negocia acest tarif, contractul de administrare fiind doar intre dvs. si societatea de administrare...
Ma pot duce in nume propriu sa negociez acest tarif sau trebuie facuta o comisie care sa reprezinte toti proprietarii?
Incercati "in nume propriu" ca nu va poate opri nimeni. Daca ati fi organizati intr-o asociatie, problemele ar fi mai usor de rezolvat si parerea dumneavoastra ar avea o mai mare greutate.
Oricum pretul oricarui serviciu se poate stabili, in contract, in euro sau in lei, fiind legale ambele variante. Plata acestor sume se face in lei la cursul stabilit in contract.
Cheltuielile de administrarea a unui condominiu sunt calculate in functie de cota indiviza de proprietate. Costul unor utilitati se suporta in functie de consumul fiecaruia (apa, gaz,...) daca aveti instalate aparate de masurare individuale. Unele cheltuieli se pot repartiza in functie de numarul de persoane: energia electrica consumata pentru iluminatul casei scarii si functionarea liftului, salubritatea...
Am spus "nume propriu", poate nu e expresia cea mai potrivita, fiindca a fost creata luna trecuta o echipa formata din locatari care au negociat cu firma. Eu nu sunt de acord( si nu numai eu) cu cea a negociat comisia respectiva fiindca nu s-a respecatat in negociere ce s-a discutat in prealabil de catre noi toti.
Doressc sa va mai adresez o intrebare in legatura cu firma de administrare.
Este normal ca firma de administrare , la facturile venite de la furnizorii de utilitati sa-si mai adauge ei un comision, si noua sa ne factureze la noua valoare?
Multumesc.

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari Daniela Sebe Daniela Sebe M- am mutat de curand intr- un bloc nou cu sase apartamente in Bragadiru .Vecinii sunt galaciosi , pusi pe distractie mereu.Fiecare isi plateste utilitatile ... (vezi toată discuția)
Referitor la plata ascensorului de catre locatarii de la parter manuela_s manuela_s daca locuiesc la perter trebuie sa platesc si ascensorul si service-ul acestuia in cazul in care nu-l folosesc?(sa nu mai spun ca usa liftului e lipita de usa ... (vezi toată discuția)
Drepturi ale asociatiei de proprietari Amariei Alin dumitru Amariei Alin dumitru Sunt persoana juridica si detin un spatiu comercial la parterul unui bloc de locuinte (mentionez ca este spatiu comercial din constructie, cu intrare separata ... (vezi toată discuția)