Sunt student , am 18 ani si beneficiez de pensie de urmas in urma decesului tatalui meu.
Insa pensia este destul de mica si as dori sa mai lucrez intr-un loc, atat cat imi permite programul de la facultate.
As dori sa stiu care sunt modalitatile de angajare posibile astfel incat sa nu pierd aceasta pensie de urmas.
Am inteles ca la angajarea cu carte de munca o sa pierd pensia daca salariul depaseste 380 de lei, ceea ce cred ca si daca m-as angaja ca maturator stradal as castiga mai mult. Asadar aceasta modalitate de angajare nu este posibila, pentru a putea sa primesc pensia in continuare. Ce altfel de modalitati mai exista? Multumesc.
In ce consta un contract de angajare part-time, sau unul de colaborare?
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
Angajatorul poate încadra salariaţi cu fracţiune de normă prin contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau pe durată determinată, denumite contracte individuale de muncă cu timp parţial.
Durata timpului de muncă care se poate stipula in acest constract de de minim o ora / zi si maxim 7 ore/zi.
Am inteles. Daca la un astfel de contract indvidual cu timp partial primesc un salariu mai mare de 320 de lei, o sa pierd pensia de urmas? Este acelasi lucru ca la un contract de munca normal?
Legea este clara, in aceasta privinta ... nu conteaza daca sunteti PFA sau aveti incheiat un c.i.m. , daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie atunci beneficiati si de pensia de urmas.
In cazul in care aceste venituri lunare depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie nu mai beneficiati de pensia de urmas.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Contract munca
mariana aura