Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: o persoana juridica inchiriaza de la o persoana fizica un apartament pentru cu destinatie locuinta de serviciu.
Cum inregistrez chiria si taxele aferete (gaz, electricitate, apa) avand in vedere ca persoana fizica nu poate emite nici factura si nica chitanta, desi vrea banii platiti in numarar.
Eu nu am nici o dovata ca am platit acele sume. In ce baza fac inregistrarile in contabilitate?
Va rog un raspuns urgent.
Contractul de inchiriere sa fie inregistrat la Administratia Financiara. In el sa fie specificat ca societatea suporta toate aceste cheltuieli, inclusiv reparatii daca intervin pe perioada contractului de inchiriere.
Plata sumelor o faceti pe baza unei dispozitii de plata catre proprietar, unde se va specifica ce suma ati achitat si ceea ce reprezinta. Pe verso va completeaza suma primita, aadata, semnatura si numarul cartii de identitate. Cheltuielile pentru toate acestea sunt deductibile din punct de vedere fiscal, atata timp cat activitatea pe care o desfasurati in acest spatiu inchiriat este aducatoare de venituri. La facturile respective va poate da cate o copie pentru a anexa la dispozitia de plata, dar nu le inregistrati in contabilitate.