Buna ziua
am intalnit urmatoarea situatie, un SRL a inchiriat de la o persoana fizica spatiu pentru punctul de lucru. In contract nu s-a specificat ca plata utilitatilor (curent, apa, gaz) trebuie efectuata de respectivul SRL iar patronul plateste din propriul buzunar neputand sa isi deduca aceste cheltuieli, inclusiv contractul de inchiriere pe care contabila spune ca nu il poate inregistra contabil deoarece este facut de firma cu o persoana fizica. E vorba de o suma destul de mare, numai 500 de eur chiria+utilitati lunar.
Intrebarile sunt:
1. contabila procedeaza corect neintroducand la deductibile contractul de inchiriere?
2. Chiria este pentru tot spatiul punctului de lucru, desi facturile sunt pe persoana fizica la acea locatie, este normal ca sa afirme ca nu le poate inregistra ca si cheltuieli deductibile? (de fapt spune ca nu poate deloc asa cum a facut si cu c. de inchiriere)
3. in cazul unui aditional la contractul de chirie prin care sa se precizeze ca firma se obliga sa plateasca utilitatile atunci aceste facturi/chitante se pot inregistra ca deductibile?
Multumesc
Buna seara,
Daca acel contract este inregistrat la ANAF si aveti punctul de lucru declarat la Registrul Comertului si ANAF, cheltuiala este deductibila. Vedeti ca trebuie sa va cumparati registru unic de control.
In cazul facturilor de utilitati, TVA este nedeductibil.