Un furnizor X a incheiat un contract cu un alt furnizor Y pentru organizarea unui simpozion, beneficiari fiind persoanele juridice A,B si C.
In acest contract-intocmit de X-este stipulat faptul ca "facturarea finala de catre X a serviciilor se va efectua catre beneficiari(A,B si C), care au platit in prealabil catre Y".
Eu reprezint persoana juridica A.
Am facut plata in contul lui Y, iar factura am primit-o ulterior de la X.
La ora actuala am inregistrata o factura de la furnizorul X si o plata facuta furnizorului Y, care nu se pot inchide(apare o factura neplatita de la X si o plata facuta lui Y de la care nu am nici un document).
Cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil pentru ca acestea doua sa se inchida in ceea ce priveste pe beneficiarul A?
Multumesc anticipat pentru raspuns!
Inteleg ca dvs., A, ati platit lui Y un avans conform unui contract in care era stipulat ca factura va fi facuta de X, acest contract fiind semnat de toate partile.
Consider ca acest contract este documentul care va indreptateste sa faceti compensarea dintre avansul platit lui Y si factura primita de la X.
Aceasta inseamna Iulian exact ceea ce am scris eu mai sus. Ca Y ii este datoare lui X. In acest caz se poate face o compensare a sumelor in 3, care sa fie intocmita ca o minuta intre cei trei parteneri de afaceri.
Y a platit sumele incasate de la A, B si C lui X. Am primit doar factura emisa de X catre mine(A) si o copie a contractului incheiat intre X si Y. Pe baza acestora am operat plata (op-ul) catre X ca sa imi pot inchide factura. Va multumesc!