Operatorul care distribuie apa in oras a luat masura de a opri furnizarea la o asociatie de propietari pentru neachitarea facturilor.
Legat de asceasta problema am cateva intrebari.
1. Administratorul a vrut sa faca o esalonare a platilor, sa intocmeasca un angajament de plata, dar a fost refuzat fara nici un motiv. (oprirea apei a fost facuta printr-un simplu anunt la intrarea in bloc...asociatiei in prealabil nu i s-a facut o notificare sau o convocare)...care sunt pasii care trebuie facuti de catre furnizorul care distribuie apa pana la sistarea acesteia?
2. Sun propietari in bloc care au instalate apometre omologate si care pot demonstra in fiecare luna cat consuma si in acelasi timp pot prezenta chitanta din care reiese plata catre asociatia de propietari...la acesti propietari poate sa le fie sistata furnizarea apei?
3. Cat poate sta o asociatie de propietari fara apa din momentul in care ii este sistata furnizarea ei (avand in vedere ca in bloc sunt oameni bolnavi, copii...)
Multumesc anticipat pentru viitoarele raspunsuri.
Va confruntati cu o situatie des intalnita ,in cazul acumularii de restante neachiatate de catre asociatia de proprietari furnizorilor de servicii publice
Omiteti aspectul esential ca raportul juridic de furnizare serviciu public este negociat si asumat de entitatile juridice prin reprezentantii legali aii prestatorului de servicii publice si beneficiar=asociatia de proprietari
Nu ati precizat motivul concret care a condus la acumularea debitului,in conditiile in care o parte a proprietarilor sunt buni platnici
Perioada de suspendare a furnizarii serviciilor de utilitate publica este conditionata in principal de interesul,profesionalismul presedintelui de asociatie de proprietari,calitatile acestuia de bun manager al problemelor asociatiei de proprietari ,de reprezentare si aparare a intereselor generale ale proprietarilor,in raport si fata de furnizorul de servicii cu care poate negocia esalonari ale platii debitului
Teoretic,situatia se poate dezamorsa rapid,printr-o implicare concreta a proprietarilor care sa accepte initial un efort financiar pentru acoperirea debitului,care sa poata fi recuperat ulterior de la factorii responsabili de neplata periodica a facturilor la furnizorii de servicii
1. Conditiile de sistare a furnizarii apei sunt cuprinse in contractul pe care asociatia l-a semnat cu furnizorul. In mod normal acesta anunta asociatia printr-o somatie cum ca "daca pana la data de......nu se achita debitele, apa va fi oprita.". Furnizorul nu este obligat prin acest contract sa accepte o esalonare a platilor. O face numai daca considera ca exista suficiente motive sa creada ca esalonarea va aduce rezultatele scontate si / sau daca, economic, isi permite acest lucru.
2. Furnizorul este interesat de consumul si plata acestuia pana la contorul de bransament, adica pana acolo unde contractul cu asociatia este valabil. Ce se intampla dincolo de acest contor este numai treaba asociatiei. Din punctul de vedere al furnizorului asociatia poate sa nici nu repartizeze consumul intre apartamente sau poate sa-l repartizeze egal sau poate sa-l repartizeze pe baza consumului apometrelor sau pe orice alt criteriu....important pentru furnizor este plata intregii facturi. Dincolo de bransament furnizorul nu este interesat cine isi plateste consumul si cine nu, aceasta este treaba exclusiva a asociatiei de proprietari sa-i faca pe proprietari sa-si plateasca cota alocata.
3. Blocul poate sta fara apa pana cand facturile restante sunt achitate sau pana cand, caz fericit, se indura furnizorul sa accepte o esalonare. Dar si aceasta esalonare e "un cutit cu doua taisuri" deoarece in conditiile in care rata esalonata nu este achitata, furnizarea apei se va sista definitiv pana la achitarea debitului.
Furnizorul nu poate fi facut raspunzator de soarta locatarilor din bloc, fie ei copii sau bolnavi, daca conducerea asociatiei, care are atributii in a feri proprietarii de necazuri ulterioare nu o face.
In cele din urma chiar proprietarii sunt vinovati pentru ceea ce li se intampla pentru ca si-au ales niste oameni incapabili sa prevada asemenea situatii, dar si pentru ca nu s-au implicat activ in verificarea activitatii conducerii.
Conducerea asociatiei, daca se stia cu restantieri de la care nu va putea scoate banii, trebuia sa asigure un fond de rulment atat de mare incat sa se poata face fata si acestei situatii de avarie.
Sau, asociatia sa anunte proprietarii / locatarii sa se intereseze la furnizor pentru a se separa prin bransament separat de scara si incheierea ( sau nu) a unui contract individual, dupa achitarea datoriilor. Vedeti ca achitarea datoriilor de catre cei buni platnici este in avantajul acestora?.:thumbup:
Oprire apa la tot blocul
BX
Datorita a doi datorinci din 50 care nu si-au achitat facturile la apa, asociatia a primit o notificare de la compania de apa ca vor opri apa in tot blocul ... (vezi toată discuția)