Art.12 din legea contenciosului precizeaza:"Reclamantul va anexa la actiune copia actului administrativ pe care il ataca sau, dupa caz, raspunsul autoritatii publice prin care i se comunica refuzul rezolvarii cererii sale. In situatia in care reclamantul nu a primit nici un raspuns la cererea sa, va depune la dosar copia cererii, certificata prin numarul si data inregistrarii la autoritatea publica, precum si orice inscris care face dovada indeplinirii procedurii prealabile.
Aceasta inseamna ca o 'petitie adresata printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire"nu va fi luata in considerare de catre instanta de contencios care va declara actiunea ca inadmisibila?Doar cererea certificata prin numarul si data inregistrarii este luata in considerare?
Ordonanta nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor
prevede ca :"Art. 2.
In sensul prezentei ordonante, prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris ori prin posta electronica, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale, companiilor si societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite in continuare autoritati si institutii public
este suficient sa faceti dovada comunicarii si a continutului acesteia - semnatura electronica, confirmare de primire (cu valoarea declarata), fax, depunere la registratura intimatei.