avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 631 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general facturi leasing -firma suspendata
Discuție deschisă în Contabilitate în general

facturi leasing -firma suspendata

Buna ziua,

Am o unitate care a fost infiintata in 2008, a luat un leasing si a suspendat activitatea.
in tot acest timp a primit facturile de leasing.
Acum redeschide activitatea. ce fac cu toate acele facturi?
este si platitor de tva



Cel mai recent răspuns: piciul , utilizator 23:16, 14 Noiembrie 2011
Pe perioada suspendarii activitatii , conf art.6 coroborat cu art.11 L82/1991 -inreg op ec se fac cronologic si sistematic cu reflectarea lor in S.Finc. la care se refera.op. ec le veti inreg la data efectuarii lor.
Conf Ord 1221/2009 pe per. suspendarii treb depuse S Finc , si declaratiile in cazul in care nu s-a obtinut regim derogatoriu.
Conf Ord 1786/2010 priv procedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal ,se anuleaza inreg in scopuri de TVA-cu intai ale lunii urmatoare a lunii cand starea de inactivitate a fost inscrisa la ORC .Daca nu ati solicitat regim derogatoriu treb sa depuneti decl pe zero.
Intre timp am ajuns la finante si mi s-a spus ca pe perioda suspendarii nu am voie sa inreg nici o operatiune . Ei spun ca ar fi trebuit sa trec leasingul pe persoana fizica.
Nu mai inteleg nimic.Cums atrec leasingul pe persoana fizica? Ar fi insemnat sa vand masinile.
Oare cum o fi corect?
Stiu ca nu aveti voie sa intocmiti facturi in aceasta perioada, adica sa nu aveti venituri.
Suspendarea se face conf. art.237 alin.2 din L 31/1990.
Firma suspendata poate sa aiba stocuri de marfa, cheltuieli cu comisioane bancare, chiar si contracte de leasing- si nu inteleg de ce ati fost sfatuita sa transferati contractul de leasing.
Intrebati la finante printr-o adresa oficiala-astfel vor raspunde conform legislatiei si cu argumente.
Succes!
Daca firma e suspendata nu ai voie sa ai salariati si sa realizezi venituri de niciun fel, deci nici cont in banca de la care sa ai venituri din dobanzi.
Nu sepoate face o situatie cumulata la toAte facturile primite ? Pe tipuri de cheltuieli si inregistrarile contabile sa fie facute la inceprea activitTi? Bineinteles ramane de discutat regimul acestor cheltuieli si a tva-ului aferent. Este esxtrem de interesant subiectul dar si foarte evaziv tratat chiar si de specialistii de la care cerem ajutor....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Suspendare activitate crsteo02 crsteo02 Buna, As dori sa suspend acitivitatea de la 01.01.2012. Puteti sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat si costurile aferente? (vezi toată discuția)
Bilant la 30.06.2010 Diana_10 Diana_10 o firma asuspendat activitatea la 31.12.2009, in ianuarie are plati la buget si cheltuielile cu suspendarea firmei,iar in martie are chitanta de la ORC ... (vezi toată discuția)
Inregistrari contabile in perioada de suspendare maria2010 maria2010 Daca in perioada de suspendare se reziliaza un contract de leasing financiar pe motivul neplatii leasingului iar societatea de leasing preia bunul, cand se ... (vezi toată discuția)